چهارشنبه 18 مهر 1403

یک برنامه جدید در پرس تی وی با «ریچارد مدهرست»

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
یک برنامه جدید در پرس تی وی با «ریچارد مدهرست»

مجموعه برنامه «اعلامیه با ریچارد مدهرست» (The Communiqu With Richard Medhurst) با هدف بحث و بررسی مسایل روز کشورهای تحت سلطه و ظلم استکبار و امپریالیسم به ویژه از نوع آمریکایی آن مانند کشورهای آفریقا و غرب آسیا روی آنتن شبکه پرس تی وی می رود.

به گزارش ایسنا ساتراپ شجاعی، کارگردان و تدوینگر این مجموعه در مورد ساختار آن گفت: این برنامه در قالبی گفت و گو محور با اجرای ریچارد مدهرست از چهره های شناخته شده فضای مجازی در غرب و صاحبنظر در زمینه گفتمان مقاومت و آزادی فلسطین به نقد و تبادل نظر درخصوص موضوعات اجتماعی، تاریخی، سیاسی و خبری می پردازد.

او با اشاره به حضور مهمانان و صاحبنظران کشورهای مختلف در این برنامه افزود: این برنامه با مدت زمان 25 دقیقه در لندن ضبط می شود و کار تدوین نهایی آن در تهران انجام می پذیرد. در ابتدای هر قسمت موضوع مشخص شده توسط مجری تبیین شده و تحلیل کلی روی آن انجام می شود و پس از آن کارشناسان مهمان برنامه وارد بحث شده و ابعاد موضوع و مسئله را مورد واکاوی قرار می دهند.

شجاعی همچنین با اشاره به بررسی انتخابات آمریکا و حواشی آن در اولین قسمت مجموعه برنامه «اعلامیه با ریچارد مدهرست» اظهار کرد: اولین قسمت برنامه به بررسی این موضوع می پردازد که برای مردم و کشورهای جهان فرقی نمی کند که در آمریکا دموکرات ها سر کار باشند یا جمهوری خواهان. در واقع هر دو طیف سیاسی همواره جنگ و خونریزی را اشائه داده اند و کاندیداهای هر دو فاسد و با عقبه هایی سوال برانگیز هستند.

اوتصریح کرد: در این خصوص عدم پایبندی آمریکا به قانون مورد واکاوی قرار می گیرد و نشان داده می شود که آمریکا تحت مدیریت هر دو حزب به کشوری سلطه جو و قلدر تبدیل شده است که برای رسیدن به اهدافش از زیر پا گذاشتن هیچ قانونی دریغ نخواهد کرد.

به گفته شجاعی در این قسمت، مدهرست به بررسی ذات انتخابات آمریکا و این مسئله که این انتخابات به منظور پرت کردن حواس مردم این کشور از ساختار قدرت واقعی که در وال استریت و آژانس‌های اطلاعاتی وجود دارند، خواهد پرداخت. این که آمریکا از دموکراسی می‌گوید اما خودش فاقد آن است و نظام آمریکا غیردموکراتیک، ناعادلانه و در خدمت اغنیا است، همچنین ترامپ و بایدن دو روی یک سکه هستند و مردم داخل را استثمار کرده و در عوض امپراتوری خود را به خارج صادر می‌کنند؛ از محورهای مهم محتوای این قسمت به شمار می روند.

در این برنامه سرفصل‌های «مقایسه جو بایدن و ترامپ»، «صحت نظام انتخاباتی»، «مرام‌های سیاسی دو حزب (مشابه در ذات)»، «تغییر خط اجباری داخل حزب دموکرات (از سندرز به برنی)» مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

فیورلا ایزابلا، روزنامه نگار و فعال سیاسی و نیکو هاوس، خبرنگار مهمانان برنامه این هفته هستند.

«اعلامیه با ریچارد مدهرست» با اجرا و نویسندگی ریچارد مدهرست شنبه 10 آبان ماه ساعت 17:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود و تکرار آن یکشنبه ساعت 12:00، دوشنبه ساعت 05:00، 10:00 و 16:00 و سه شنبه ساعت 03:00 و 11:00 روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام