دوشنبه 16 مهر 1403

13 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته در خراسان شمالی جان باختند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
13 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته در خراسان شمالی جان باختند

بجنورد - ایرنا - دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته، 13 بیمار کووید 19 بستری در بیمارستان های این استان جان باختند.

براساس گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی در همین مدت 111 بیمار جدید در بیمارستان های این استان بستری شدند.

طبق این گزارش هم اکنون 429 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های استان خراسان شمالی بستری هستند و آمار بستری نسبت به روز گذشته حدود 15 درصد بیشتر شد.

براساس گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی آمار جان باختگان ناشی از بیماری کووید 19 در این استان از ابتدای موج چهارم (اول فروردین) تاکنون (هشتم اردیبهشت) در کمتر از 40 روز به 87 نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی گفت: این استان از لحاظ روند صعودی آمار بیماران کووید 19 در شرایط بحرانی قرار دارد ، به طوری که هم اکنون در زمره یکی از هفت استان کشور با وضعیت شیب تند قرار داریم. دکتر سید احمد هاشمی با تاکید بر زدن ماسک و دوری از تجمعات خاطرنشان کرد: بیشتر بیماران در روزهای اخیر در مراسم های عروسی و عزا، دورهمی های شرکت داشتند و به صورت خانوادگی به ویروس کرونا مبتلا شدند. وی افزود: برای پذیرش بیماران کووید 19 حدود 600 تخت بیمارستانی در مرحله اول پیش بینی شد که با روند افزایش آمار بیماران در روزهای اخیر 50 تخت بیمارستان تامین اجتماعی نیز برای پذیرش این بیماران آماده سازی شد. ویروس کرونا اواخر اسفندماه سال 98 با شناسایی یک بیمار در بجنورد در استان خراسان شمالی شیوع یافت و با گذشت حدود 14 ماه، این استان سه موج از این بیماری را پشت سرگذاشت و از اول فروردین ماه سال جاری به تدریج با افزایش آمار بیماران وارد موج چهارم شد که در دو هفته اخیر با شدت یافتن آمار بیماران سرپایی، بستری و مرگ کرونایی این استان وارد مرحله بحرانی این ویرس شد به طوری که هم اکنون در زمره هفت استان با شیب تند ویروس کرونا قرار دارد. براساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان هم اکنون از هشت شهرستان این استان سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین که دو سوم جمعیت حدود 900 هزار نفری این خطه شمالشرق کشور را در خود جای دادند، در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*