پنج‌شنبه 19 مهر 1403

14 تن مواد اولیه لباس بیمارستانی در شرکت پتروشیمی شازند تولید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
14 تن مواد اولیه لباس بیمارستانی در شرکت پتروشیمی شازند تولید شد

اراک - ایرنا - رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی شازند گفت: بیش از 14 تن مواد اولیه لباس بیمارستانی موسوم به اسپان‌باند با هدف مقابله با گسترش ویروس کرونا، در این شرکت تولید و به صورت رایگان در مراکز درمانی استان مرکزی توزیع شد.

«حسن هندی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، استحکام بالا و یکنواختی مناسب را از ویژگی‌های محصولات اسپان‌باند دانست و افزود: ارزش مواد اولیه این محصولات که در شرکت پتروشیمی شازند تولید شده؛ یک میلیارد و 860 میلیون ریال برآورد می‌شود که به صورت داوطلبانه تولید و به مراکز درمانی استان مرکزی اهدا شد.

وی ادامه داد: همچنین بیش از 30 هزار بطری حاوی محلول ضد عفونی و الکل ویژه دست و سطوح به ارزش بیش از 2 میلیارد ریال در شرکت پتروشیمی شازند تولید و در نقاط مختلف استان مرکزی به خصوص شهرستان شازند توزیع شد.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی شازند اظهار داشت: محلول‌های ضدعفونی تولید شده در این واحد تولیدی در بخش تحقیق و پژوهش پتروشیمی و بر اساس استانداردهای بهداشت جهانی در بطری‌های 250 سی‌سی تولید و به صورت رایگان با اولویت مراکز درمانی استان و مناطق محروم شهرستان شازند توزیع شد.

هندی بیان کرد: تهیه و توزیع 28 هزار ماسک ان‌95 به ارزش بیش از چهار میلیارد ریال، توزیع 800 بطری 600 سی‌سی الکل اتیلیک 96 درصد، توزیع یک‌هزار و 750 بطری 200 سی‌سی الکل اتیلیک 75 درصد، توزیع 850 بطری 100 سی‌سی الکل اتیلیک 70 درصد، توزیع 35 هزار جفت دستکش لاتکس، توزیع 30 هزار جفت دستکش فریزری و توزیع یک‌هزار و 100 بطری شیشه‌پاک‌کن از دیگر اقدامات شرکت پتروشیمی شازند با هدف مقابله با گسترش ویروس کرونا است.

وی اضافه کرد: میزان قابل توجهی دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش پنج میلیارد و 149 میلیون ریال از سوی شرکت پتروشیمی شازند خریداری و به مراکز درمانی نقاط مختلف استان مرکزی با اولویت بیمارستان آیت‌الله خوانساری و حضرت ولیعصر (عج) اراک اهداء شد.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی شازند افزود: این واحد تولیدی یک میلیارد و 500 میلیون ریال نیز در راستای ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی به نیروی انتظامی استان مرکزی اهداء کرد.

پتروشیمی شازند در سال 1372 بهره برداری شد و به عنوان یکی از واحدهای فرادستی مطرح در حوزه نفت و گاز برای زنجیره بزرگی از تولیدکنندگان متوسط و کوچک کشور کارسازی و تامین مواد اولیه دارد.

.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*