یک‌شنبه 15 مهر 1403

15 هزار پرس غذا بین نیازمندان آران و بیدگل توزیع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
15 هزار پرس غذا بین نیازمندان آران و بیدگل توزیع شد

کاشان - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آران و بیدگل گفت: 15 هزار پرس غذای گرم از ابتدای ماه رمضان تا کنون بین نیازمندان این شهرستان توزیع شده است.

حسن اسماعیلی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پیرو فرمایش رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر رزمایش گسترده مومنانه در راستای حمایت از نیازمندان و قشرهای آسیب‌دیده در نتیجه شیوع ویروس کرونا، کمیته امداد با همکاری مرکز نیکوکاری ولایت بیدگل این تعداد غذای گرم را تهیه و بین نیازمندان شهرستان توزیع کرد.

وی بیان کرد: هزینه اجرای این عمل خیر و خداپسندانه، نزدیک به 2 میلیارد و 500 میلیون ریال بود که از سوی نیکوکاران و تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای این شهرستان تامین شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آران و بیدگل همچنین از توزیع حدود یک‌هزار و 600 بسته کمک معیشتی از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا کنون بین آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.

به گفته وی، ارزش بسته‌های معیشتی افزون بر پنج میلیارد ریال بود که با کمک مرکزهای نیکوکاری و خیران شهرستان آران و بیدگل تهیه شد.

وی اضافه کرد: 970 میلیون ریال نیز به صورت نقدی به حدود 300 بیمار صعب‌العلاج از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون در راستای رزمایش کمک مومنانه و حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر از شیوع کرونا کمک شده است.

ویروس کرونا 2019 (COVID-19) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

رزمایش "مواسات" همدلی و کمک‌های مومنانه پس از سخنرانی نیمه شعبان رهبر معظم انقلاب و به دستور ایشان با هدف یاری رساندن به افراد کمتر برخوردار و آسیب‌دیده از شرایط اقتصادی پس از شیوع کرونا در تمامی استان‌ها از جمله اصفهان در حال انجام است.

شهرستان آران‌وبیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 215 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*