دوشنبه 16 مهر 1403

153 بیمار جدید کووید 19 در کرمانشاه شناسایی شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع

کرمانشاه - ایرنا - رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه اعلام کرد: در شبانه روز گذشته 153 بیمار جدید کووید 19 در این استان شناسایی شدند که 89 مورد از آنها سرپایی و 64 نفر دیگر بستری بودند.

«مهدی محمدی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 16 نفر در 24 ساعت گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در استان کرمانشاه جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این 16 نفر شامل چهار نفر در کرمانشاه، چهار نفر در کنگاور، 2 نفر در سنقر و در شهرستان های اسلام آبادغرب، پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و دالاهو نیز هر کدام یک نفر می شود.

وی با اشاره به این که هم اکنون 837 بیمار کووید 19 در مراکز درمانی استان بستری هستند، گفت: در 24 ساعت گذشته 138 نفر با علایم ویروس کرونا بستری و 133 نفر هم پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

محدودیت‌ها منجر به کاهش شیوع ویروس کرونا شد

استاندار کرمانشاه اعلام کرد که اعمال محدودیت‌ها منجر به کاهش شیوع ویروس کرونا و آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های استان شده است.

«هوشنگ بازوند» روز چهارشنبه در نشست شورای گفت وگو دولت و بخش خصوصی اظهارداشت: شرایط استان ما تا قبل از اعمال محدودیت ها بسیار دشوار بود؛ در حالی که ما خود را برای بستری هزار نفر آماده کرده بودیم، آمار بستری ها در آبان ماه به یک هزار و 260 نفر رسید.

وی با یادآوری اینکه در زمان اوج بیماری میزان مرگ و میر کرونا در کرمانشاه به روزی 24 نفر هم رسید، افزود: محدودیت های نیم بند ساعت 18 به بعد که اجرایی شد منجر به کاهش آمار مبتلایان شد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مردم کرمانشاه با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در روزهای اخیر همکاری خوبی برای اجرای اعمال محدودیت های 15 روزه داشتند، اعلام کرد: آمار بیماران بستری کرونا در استان کرمانشاه از یک هزار و 265 نفر اکنون به 837 رسیده است که نشان از تاثیرگذاری محدودیت ها دارد.

بازوند گفت: براساس برآوردهای انجام شده اکنون 70 درصد مردم کرمانشاه در اجرای اعمال محدودیت های جدید با دولت همکاری دارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*