جمعه 15 تیر 1403

183 بیمار بدحال کرونایی در تربت‌حیدریه بستری هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
183 بیمار بدحال کرونایی در تربت‌حیدریه بستری هستند

تربت‌حیدریه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در جمعیت زیرپوشش این واحد دانشگاهی گفت: هم‌اکنون 183 بیمار بدحال کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه در حال درمان هستند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه روز دوشنبه به نقل از حسین ابراهیمی‌پور گزارش داد: در یک هفته گذشت یعنی از 18 تا 25 آبان ماه و بر اساس معیارهای تشخیص قطعی، 630 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این منطقه شناسایی شدند که از این تعداد، 239 بیمار در مراکز درمانی تربت‌حیدریه بستری هستند.

وی همچنین از فوت 18 بیمار مبتلا به ویروس کرونا طی یک هفته گذشته در تربت‌حیدریه خبر داد و افزود: وضعیت این شهرستان به لحاظ شیوع و همه‌گیری بیماری کووید 19، همچنان بحرانی است.

او ادامه داد: افزایش شمار بیماران بدحال کرونا که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند با توجه به محدودیت امکانات درمانی، مشکلاتی را در ارایه خدمات به بیماران به وجود آورده است که تدوام این وضعیت می‌تواند ضربات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: سیدحسین قاسمی به عنوان نخستین شهید مدافع سلامت تربت‌حیدریه که به عنوان بهیار در بیمارستان ارتش این شهرستان مشغول خدمت بود به علت ابتلا به ویروس کرونا آسمانی شد.

ابراهیمی‌پور سه اصل مهم استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی مداوم دست‌ها را مهمترین راه حل برای عبور از بحران کرونا دانست و افزود: بی‌تفاوتی در مواجهه با کرونا عواقب بسیار ناگواری به همراه خواهد داشت و متاسفانه هر روز شاهد از دست دادن تعداد زیادی از هموطنانمان بر اثر همین بی‌توجهی‌ها هستیم که یک زنگ خطر بزرگ برای همه به‌شمار می‌رود.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به 363 هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت ارائه می‌کند. این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و 20 تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.

مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت‌حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون 762 هزار و 68 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 459 تن از بیماران مبتلا به کووید 19 طی 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به 41 هزار و 493 تن رسیده است.

همچنین تاکنون 558 هزار و 818 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*