چهارشنبه 18 مهر 1403

2 ماهه امسال پنج نفر بر اثر حوادث رانندگی درون شهر زنجان کشته شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 ماهه امسال پنج نفر بر اثر حوادث رانندگی درون شهر زنجان کشته شدند

زنجان - ایرنا - رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: طی 2 ماهه نخست امسال پنج نفر بر اثر حوادث رانندگی درون شهری این استان جان باختند.

سرهنگ محمدحسن خلجی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: یک نفر از آنان در فروردین ماه و چهار نفر دیگر نیز اردیبشهت ماه، جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه 3 نفر از جانباختگان در شهر زنجان دچار حادثه رانندگی شدند و 2 نفر دیگر نیز مربوط به شهرستان های ابهر و طارم بود، اظهار داشت: طی 2 ماهه نخست پارسال تعداد فوتی های ناشی از وقوع تصادفات رانندگی درون شهری این استان سه نفر بود.

مسوؤل اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: سال 97 تعداد 38 نفر و سال 98 نیز 35 نفر بر اثر تصادف های درون شهری این استان جان باختند.

خلجی با تاکید براینکه برای پیشگری از حوادث رانندگی باید هم عابر و هم رانندگان وسایط نقلیه، قوانین را رعایت کنند، تاکید کرد: بر اساس قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی، عابرین پیاده برای عبور از عرض خیابان، مکلف به رعایت قوانین درنظر گرفته شده (استفاد از پل زیرگذر و روگذر و محل‌های خط‌کشی شده) هستند.

وی با اشاره به اینکه رانندگان وسایط نقلیه نیز در قبال قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی باید احساس مسوؤلیت بیشتری کرده و قوانین را به دقت رعایت کنند و نسبت به حق و حقوق عابرین، دقیق باشند.

*س_برچسب‌ها_س*