شنبه 7 مهر 1403

2 نفر از عوامل آتش سوزی‌های کرمانشاه دستگیر شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 نفر از عوامل آتش سوزی‌های کرمانشاه دستگیر شدند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون پنج مورد آتش‌سوزی گسترده در استان داشتیم، گفت: 2 نفر که در آتش‌سوزی‌های گیلانغرب و روانسر نقش داشتند، دستگیر شدند.

ماشاالله کولانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این افراد در اختیار دستگاه قضایی قرار دارند، افزود: براساس هماهنگی های انجام شده با دستگاه قضایی افرادی که در ایجاد آتش سوزی نقش داشته باشند، به شدت برخورد خواهد شد. وی اظهار داشت: براساس برآوردهای انجام شده تاکنون 36 هکتار از مراتع تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان طعمه حریق شده است.

وی افزود: از پنج مورد آتش سوزی رخ داده در استان کرمانشاه یک مورد به دلیل سرایت آتش سوزی مزارع کشاورزی و 2 مورد هم به دلیل بی احتیاطی گردشگران بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری کرمانشاه اضافه کرد: همچنین 2 مورد آتش سوزی از مراتع عراق به کشورمان سرایت کرد که به سرعت توسط نیروهای محیط بانی و نیروهای مردمی مهار شد.

به گزارش ایرنا، علاوه بر این موارد در هفته های گذشته یک مورد آتش سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده «بوزین و مرخیل» پاوه نیز رخ داد که 380 هکتار از اراضی این منطقه را طعمه حریق کرد.

استان کرمانشاه 2 میلیون و 499 هزار هکتار مساحت دارد که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از 527 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 192 هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

در این استان سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون با 54 هزار هکتار، بوزین و مره‌خیل در پاوه با 23 هزار هکتار و قلاجه هم با حدود 43 هزار هکتار وجود دارد.

*س_برچسب‌ها_س*