چهارشنبه 18 مهر 1403

2 هزار واحد صنفی توزیع مواد غذایی در خراسان رضوی پلمب شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 هزار واحد صنفی توزیع مواد غذایی در خراسان رضوی پلمب شدند

مشهد - ایرنا - مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 2 هزار و 145 واحد صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی به علت تخلفات بهداشتی پلمب شدند.

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، علی اصغر حسنی افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا، نظارت بر واحدهای صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در دستور کار قرار گرفت و در این مدت 246 هزار و 845 فقره بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام و فعالان این واحدها نیز تحت آموزش‌های پیشگیری از کرونا قرار گرفتند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت 66 هزار و 466 فقره بازدید از اماکن عمومی انجام شده که هزار و 328 مکان به دلیل تخلفات بهداشتی تعطیل شدند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مقابله محیطی با بیماری کووید 19 از ابتدای شیوع ویروس کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در حال اجراست و تا زمان حذف این ویروس نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این راستا 180 تیم بازرسی بهداشت محیط در مشهد و دیگر شهرستان‌های زیرپوشش با هدف پیشگیری از کرونا بر فعالیت واحدهای تولید و عرضه مواد غذایی و مراکز پر رفت و آمد نظارت دارند.

حسنی ادامه داد: در این مدت 42 هزار و 473 فقره بازدید از نانوایی‌های فعال در مناطق زیرپوشش این دانشگاه انجام شد که 460 نانوایی به علت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شدند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون 962 هزار و 70 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 371 تن از بیماران مبتلا به کووید 19 در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به 48 هزار و 246 نفر رسیده است. همچنین تاکنون 668 هزار و 151 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*