سه‌شنبه 17 مهر 1403

200 هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد در کشور ایجاد می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
200 هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد در کشور ایجاد می‌شود

رشت - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال چهار هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در اختیار کمیته امداد قرار گرفته که ایجاد اشتغال برای 200 هزار نفر در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان اظهار کرد: از این مقدار 600 میلیارد تومان برای اشتغال روستایی و 700 میلیارد تومان صندوق امداد ولایت اختصاص یافت و ایجاد حداقل 200 هزار شغل در سراسر کشور تا پایان امسال در دستور کار کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی با اشاره به اینکه توانمند سازی مددجویان یکی از ماموریت های اصلی کمیته امداد است افزود: کمیته امداد جز برای افراد سالمند و افراد دارای بیماری های صعب العلاج یا غیر قابل درمان مکلف به حمایت مادام العمر است و در سایر موارد با ایجاد اشتغال برای مددجویان با اعطای تسهیلات و سایر موارد از تحت پوشش کمیته امداد خارج می شوند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: از سال 74 تا پایان سال 97 بیش از 700 هزار خانوار از افراد تحت پوشش کمیته امداد به دلیل شاغل شدن کاسته شد که در این راستا دو هزار و 100 میلیارد تومان هزینه های کمیته امداد کاهش یافت و به نفع بیت المال شد.

بختیاری با اشاره به امضای تفاهم نامه کمیته امداد و سازمان برنامه و بودجه در خصوص ساخت یکهزار واحد مسکن مددجویی برای محرومین فاقد مسکن در گیلان تا پایان امسال تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال 98 بیش از پنج هزار شغل را با 176 میلیارد تومان تسهیلات برای مددجویان ایجاد و یکهزار و 283 واحد مسکونی مددجویی نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد در کشور، بانوان سرپرست خانوار هستند افزود: بر اساس تبصره 16 سه هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال پرداخت و 55 هزار اشتغالزایی خانگی مربوط به خانم ها نیز انجام شد.

در پایان جلسه تفاهم نامه ساخت یکهزار واحد مسکن مددجویی در گیلان توسط رییس کمیته امداد و رییس سازمان برنامه و بودجه در استانداری گیلان به امضا رسید.

*س_برچسب‌ها_س*