یک‌شنبه 8 مهر 1403

21 دستگاه دیالیز در مراکز درمانی کرمانشاه توزیع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
21 دستگاه دیالیز در مراکز درمانی کرمانشاه توزیع شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرتجهیزات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: 21 دستگاه همودیالیز به ارزش تقریبی چهار میلیارد و 200 میلیون تومان بین مراکز درمانی تابعه این دانشگاه توزیع شد.

تورج شیرزادیان روز سه شنبه به ایرنا افزود: این تجهیزات در طول 6 ماه گذشته تهیه و بین مراکز درمانی توزیع شده است.

وی افزود: از تعداد 21 دستگاه ماشین همودیالیز خریداری شده، تعداد 10 دستگاه در انتهای نیمه دوم سال گذشته توزیع شده و در هفته جاری هم 11 دستگاه باقی‌مانده بین مراکز درمانی دانشگاه و براساس شاخص‌های درمانی توزیع می شود.

مدیرتجهیزات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: این تنها بخشی از توزیع سراسری تجهیزات دیالیز بین مراکز درمانی ست که از ابتدای طرح تحول نظام سلامت آغاز شده و بصورت مستمر ادامه دارد.

شیرزادیان گفت: علاوه برآن ماهیانه نزدیک به 800 میلیون تا یک میلیارد تومان ملزومات دیالیز شامل ستها و فیلترهای مختلف باکیفیت مناسب برای بخش‌های دیالیز تابعه دانشگاه خریداری می شود.

وی با بیان اینکه تامین سایر تجهیزات این بخش مهم و حساس در اولویت تصمیم گیری‌های دانشگاه است، گفت: باوجود آنکه دانشگاه در این حوزه همواره از جنبه مالی متضرر می شود اما هرگز از تامین مطالبات این قشر حساس فروگذاری نمی کند.

مدیرتجهیزات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: امیدواریم با ارتقاء ناوگان دیالیز استان کرمانشاه که جزو بخش‌های پرهزینه دانشگاه می باشد، گام مهمی در جهت تامین سلامت و رضایت خاطر این بیماران در استان برداشته شود. دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه 18 بیمارستان با بیش از سه هزار تخت را زیرپوشش دارد.

*س_برچسب‌ها_س*