چهارشنبه 18 مهر 1403

28 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تربت‌حیدریه بستری هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
28 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تربت‌حیدریه بستری هستند

تربت‌حیدریه - ایرنا - رییس اداره مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: هم‌اکنون 28 بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه بستری هستند.

محمدرضا اعتصامی‌راد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 10 هزار و 571 بیمار مشکوک به ابتلا به این ویروس شناسایی و غربالگری شده‌اند که از این تعداد نتیجه آزمایش پنج هزار و 138 بیمار مثبت اعلام شده و سه هزار و 292 نفر نیز در مراکز درمانی بستری شدند.

وی شمار جانباختگان ویروس کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه را تا پایان روز هشتم آذرماه 254 نفر اعلام کرد و ادامه داد: با بررسی صورت گرفته این تعداد براساس جمعیت 360 هزار نفری زیرپوشش این واحد دانشگاهی، از میانگین کشوری مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید 19 کمتر بوده و بیشترین موارد ابتلا نیز در تیر ماه و آبان ماه سال جاری به ثبت رسیده است.

رییس اداره مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با بیان اینکه از ابتدای آذرماه تا دیروز روزانه 64 بیمار مشکوک به ابتلا به کووید 19 در این شهرستان شناسایی و 18 بیمار نیز بستری شده‌اند گفت: مدافعان سلامت در تمامی حوزه‌ها از آغازین روزهای شیوع این بیماری در مسیر حفظ سلامت همنوعان خود گام‌های بسیار برداشته‌اند و امیدواریم با همراهی و حمایت مردم بتوانیم شاهد کاهش روند ابتلا به این بیماری باشیم.

وی افزود: با توجه به آغاز فصل سرما و بسته شدن درها و پنجره‌ها در منازل و اماکن عمومی، خطر انتقال بیماری کووید 19، افزایش خواهد یافت که تهویه مناسب هوا اقدامی موثر در پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

اعتصامی راد ادامه داد: با اجرای محدودیت‌های ویژه کرونا و همراهی و مشارکت مردم و اصناف در اجرای دقیق رعایت پروتکل‌های بهدشتی، وضعیت تربت‌حیدریه از نظر شمار مبتلایان به ویروس کرونا از قرمز به نارنجی تبدیل شده است.

وی گفت: مردم همچنان باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و با شست و شوی مداوم دست‌ها و خوددای از حضور در مراکز شلوغ و پرجمعیت، به قطع زنجیره انتقال و همه‌گیری بیماری کووید 19 کمک کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به 363 هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت ارائه می‌کند. این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و 20 تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.

شهرستان 225 هزار نفری تربت‌حیدریه در 150 کیلومتری جنوب‌غربی مشهد واقع است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون 962 هزار و 70 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 371 تن از بیماران مبتلا به کووید 19 در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به 48 هزار و 246 نفر رسیده است. همچنین تاکنون 668 هزار و 151 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*