یک‌شنبه 27 خرداد 1403

300 استودیوی حرفه‌ای تولید محتوای آموزشی در خراسان رضوی فعال است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
300 استودیوی حرفه‌ای تولید محتوای آموزشی در خراسان رضوی فعال است

مشهد - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هم اکنون 300 استودیوی حرفه‌ای تولید محتوای آموزشی در مدارس و ادارات آموزش و پرورش این استان فعال است.

قاسمعلی خدابنده روز یکشنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه استان خراسان رضوی جزء استانهای پیشرو و موفق در حوزه

تولید محتوای مجازی است و اقدامات و کارهای تولیدی بسیار خوبی در این زمینه از زمان شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس و ضرورت آموزش از راه دور انجام شده است.

وی ادامه داد: حداقل 300 مدرسه و اداره آموزش و پرورش در این استان دارای استودیوهای حرفه‌ای هستند که کار تهیه محتوای الکترونیکی و مجازی را در زمینه دروس مختلف انجام می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: علاوه بر این، مدارس غیردولتی، شاهد و نمونه دولتی نیز فعالیتها و اقدامات شاخص و مطلوبی را انجام داده و در حال تهیه و تدوین هستند.

خدابنده با اشاره به آغاز فرآیند تولید و ضبط محتوای آموزشی استاندارد برای پخش از شبکه استانی سیما افزود: به منظور جبران وقفه آموزشی حاصل از تعطیلی کلاس‌های درس حضوری دانش آموزان، برنامه‌ریزی‌های لازم در آموزش و پرورش استان برای تهیه و ضبط محتوای آموزشی استاندارد انجام شده است.

وی ادامه داد: با همکاری مشترک اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان و اداره تکنولوژی آموزشی و بررسی محتوای آموزش ابتدایی در این اداره کل، فرآیند تولید و ضبط محتوای آموزشی با همراهی جمعی از بهترین معلمان استان آغاز و برنامه‌های آماده شده به زودی از سیمای استانی پخش خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در این فرآیند بر شناسایی و برنامه‌ریزی برای برطرف کردن مهم‌ترین چالش‌های درسی دانش‌آموزان تاکید شده است.

خدابنده افزود: محتواهای آموزشی تولید شده، نقش مکمل برنامه‌های مدرسه تلویزیونی را که از شبکه‌های سراسری در حال پخش است ایفا خواهند کرد.

وی تاکید کرد: هم اکنون فعالیت معلمان خراسان رضوی در حوزه آموزش مجازی مطلوب است و مشارکت دانش‌آموزان نیز فعال است.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و 350 هزار دانش‌آموز است که طی سه هفته گذشته به دلیل گستردگی شیوع ویروس کرونا آموزش حضوری در مدارس 25 شهرستان استان و مشهد تعطیل و همه آموزشها در این شهرستانها به صورت مجازی ارائه می‌شود.

طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون 673 هزار و 250 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 423 تن از بیماران مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 37 هزار و 832 تن رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*