سه‌شنبه 17 مهر 1403

301 مسجد در خراسان شمالی سنگر سلامت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
301 مسجد در خراسان شمالی سنگر سلامت شد

بجنورد - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اعلام کرد: با آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی با عنوان «مسجد سنگر سلامت»، 301 باب مسجد شهری استان در آن مشارکت یافته و بیش از 200 خانه عالم نیز در نواحی روستایی برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علی خادمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود هزار و 71 مسجد شهری و روستایی در استان، اظهار داشت: مجری اصلی این طرح، نیروهای جهادی بسیج هستند که در قالب آن آموزش، بیماریابی، قرنطینه و حمایت از مبتلایان به کووید 19 با همکاری مساجد دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح ابتدا به شکل نمونه در خراسان رضوی اجرا شده است، خاطرنشان کرد: از امروز این طرح در خراسان شمالی و تمامی استان های دیگر نیز به اجرا درمی آید.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: امامان جماعت در این طرح نقش اعتمادسازی عمومی و اقناع اهالی برای همکاری با گروه سلامت و همچنین پیگیری و پشتیبانی از بیماران کرونایی و رفع مشکلات معیشتی و شغلی افراد مبتلابه را دنبال خواهند کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح روحانی بالینی در بیمارستان های استان، یادآور شد: روحانیان استان از ابتدای شیوع کرونا بارها برای مقابله با این ویروس منحوس به مسوولان ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام آمادگی کرده اند، به گونه ای که حدود 100 روحانی استان برای ارایه خدمات فرهنگی - معنوی و مشاوره به بیماران کرونایی آموزش های لازم را دیده اند.

طرح مسجد سنگر سلامت، با هدف شناسایی بیماران از طریق شبکه محله‌ای، معرفی به مراکز جامع سلامت منتخب، تسهیل هدایت بیمار به درمانگاه، نقاهتگاه و بیمارستان مطابق فرایند تعریف شده دانشگاه علوم پزشکی، پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی نظیر اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بیماران، رفع موانع شغلی در زمینه اخذ و ارائه گواهی مرخصی استعلاجی معتبر و برطرف کردن مشکلات شخصی زندگی بیماران، در صورت نیاز با استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی مومن، امین و معتمد محلات اجرا میشود.

استان خراسان شمالی هزار و 71 مسجد دارد که 900 باب آن مربوط به نواحی روستایی است.

خراسان شمالی از اوایل مردادماه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و در هفته‌های اخیر شمار مبتلایان به این ویروس و فوتی‌های ناشی از آن افزایش یافته است.

اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا در این استان همزمان با 25 استان دیگر از اولین روز آذرماه جاری آغاز شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*