یک‌شنبه 15 مهر 1403

4 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان تکاب توزیع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
4 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان تکاب توزیع شد

مهاباد - ایرنا - همزمان با پنجم آذرماه، سالروز تاسیس بسیج مستضعفان، چهارهزار بسته معیشتی سپاه به ارزش 48 میلیارد ریال در قالب رزمایش کمک های مومنانه بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده ازبیماری کووید - 19 در تکاب توزیع شد.

امام جمعه تکاب روز چهارشنبه در آیین اهدای این اقلام گفت: رزمایش کمک‌های مومنانه یک مجاهدت مالی در حیات جامعه اسلامی بوده که از سوی ملت ایران به عنوان نماد آشکار پیام الهی در رسیدگی به وضعیت معیشتی نیازمندان و مستضعفان است.

حجت الاسلام علی رحیمی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جهان بسیاری از کشورها در موضوع رسیدگی به وضعیت مالی بیماران و تامین مایحتاج ضروری خانواده ها با مشکلات فراوانی روبه‌رو بودند اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی که برپایه ارزش های انسانی و الهی بنا نهاده شده، این مساله با مجاهدت عظیم بسیج و اجرای رزمایش کمک های مومنانه به نحو مطلوبی مدیریت شده‌است.

وی ادامه‌داد: مجموعه عظیم بسیج و سپاه در رزمایش کمک‌های مومنانه مخلصانه و مجاهدانه در صحنه حضور یافتند و نشان دادند رسیدگی به وضعیت معیشتی نیازمندان را فراموش نکرده‌اند.

وی بیان کرد: تلاش‌ها و مجاهدت‌های مجموعه بسیج و سپاه تکاب و سایر نهادها و ارگان‌ها از جمله فرمانداری در تهیه و تامین بسته‌های معیشتی کمک به نیازمندان در این شرایط سخت و دشوار قابل تقدیر است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب نیز در این آیین گفت: بسته‌های معیشتی مرحله جدید رزمایش کمک های مومنانه سپاه شامل 14 قلم کالای اساسی و مواد غذایی مورد نیاز خانوار ازجمله برنج، روغن، حبوبات، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و کنسرو ماهی است که برای تهیه هریک از آنها 12 میلیون ریال با مشارکت قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) آذربایجان‌غربی هزینه شده‌است.

سرهنگ وهاب عباس فام افزود: این تعداد بسته معیشتی که نسبت به مرحله‌های قبلی رزمایش کمکهای مومنانه سپاه افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهری و روستایی بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بیماری کووید 19 توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: امسال تاکنون بیش از 11 هزار بسته معیشتی از سوی ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب بین نیازمندان این شهرسیتان توزیع شده‌است.

سرهنگ عباس‌فام ادامه داد: در هفته بسیج امسال همچنین 12هزار عدد ماسک بهداشتی در اختیار اقشار مختلف تکاب قرار گرفته است.

29 آبان تا 5 آذر به‌نام هفته بسیج در کشورمان نام‌گذاری شده است.

تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ادارات و نهادهای مختلف از جمله بسیج و موسسه‌های خیریه و گروه‌های جهادی نسبت به رسیدگی وضعیت معیشتی نیازمندان اقدام کرده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
4 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان تکاب توزیع شد 2
4 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان تکاب توزیع شد 3