پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403

40 مرکز خدمات جامع سلامت در مشهد به بیماران کرونایی خدمات می‌دهند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
40 مرکز خدمات جامع سلامت در مشهد به بیماران کرونایی خدمات می‌دهند

مشهد - ایرنا - مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 40 مرکز خدمات جامع سلامت در این کلانشهر به بیماران کرونایی خدمات می‌دهند و بقیه مراکز بهداشتی آماده خدمات رسانی به عموم مردم هستند.

دکتر محمد احمدیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 1400 واحد خدمات بهداشتی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه به عموم مردم خدمت رسانی می کنند که 40 مرکز از این تعداد در خدمت بیماران کرونایی هستند. وی با بیان اینکه مراکز بهداشتی تمام خدمات بهداشتی ضروری ویژه تمام گروه های سنی را ارائه می دهند، ادامه داد: مراکز 16 ساعته منتخب نیز برای مراجعه بیماران کرونایی است تا خدمات سطح یک و 2 را ارائه دهند اما سایر مراکز و خانه های بهداشت تمام خدمات ضروری را به مادران و کودکان ارائه می‌کنند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای کودکان در 6 نوبت خدمات مراقبتی ضروری ارائه می‌شود که در هر نوبت واکسیناسیون کودک نیز انجام می‌شود. با شیوع کرونا به خاطر کاهش رفت و آمد مادران و کودکان فقط مراقبت‌های بهداشتی ضروری همراه با واکسیناسیون ارائه می‌شود. وی با بیان اینکه در مراقبت‌های بهداشتی رشد و نمو کودک، مشاوره تکاملی و مشاوره شیر مادر همراه با واکسیناسیون انجام می‌شود افزود: در برخی مراکز بهداشتی، مکمل‌های غذایی کودکان نیز به والدین ارائه می‌شود تا مسیر رشد کودک به خوبی سپری شود. دکتر احمدیان ادامه داد: برای مادران باردار نیز در گذشته هشت نوبت خدمات بهداشتی ارائه می‌شد که در حال حاضر این تعداد مراقبت به پنج نوبت کاهش یافته و مراقبت‌های بهداشتی ضروری، تشکیل پرونده بارداری، تب سنجی، تشخیص بیماری زمینه‌ای، تغذیه و مباحث روانی و واکسیناسیون مادران باردار از جمله خدمات مراقبتی است که به مادران باردار ارائه می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*