چهارشنبه 18 مهر 1403

55 هزار مترمربع اراضی ملی استان مرکزی رفع تصرف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
55 هزار مترمربع اراضی ملی استان مرکزی رفع تصرف شد

اراک - ایرنا - سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: 55 هزار مترمربع اراضی ملی استان در اردیبهشت ماه امسال با هدف حفظ حقوق بیت المال از دست متصرفان خارج شد.

«محمودرضا بختیاری» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رفع تصرف اراضی ملی شامل پنج فقره به وسعت 27 هزار و 750 مترمربع به ارزش 34 میلیارد ریال و اجرای حکم قضایی برای سه فقره زمین به وسعت 27 هزار و 250 مترمربع به ارزش ریالی 750میلیارد ریال در گستره استان است.

وی اظهار داشت: بیشترین رفع تصرف از نظر مساحت متعلق به شهرستان ساوه به میزان 20 هزار مترمربع و به ارزش چهار میلیارد ریال است.

بختیاری افزود: این رفع تصرف اراضی همچنین در شهرستان کمیجان به میزان پنج هزار مترمربع به ارزش 10 میلیارد ریال و در اراک به میزان2 هزار و 750 مترمربع به ارزش 20 میلیارد ریال شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه سه فقره ابلاغ، یک تشکیل پرونده و سه مورد قلع و قمع نیز صورت گرفته است، اظهار داشت: یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان وظیفه حفظ و حراست از زمین‌های دولتی را بر عهده داشته و با متصرفان غیرقانونی برخورد قاطع دارد و اجازه هیچ گونه دخل، تصرف، تجاوز، ساخت و ساز غیر مجاز را به افراد سودجو و فرصت طلب نمی‌دهد.

بختیاری افزود: هم استانی‌ها می‌توانند به صورت شبانه روزی و از طریق شماره گیری سامانه 1656 گزارشات خود را در زمینه تصرفات اراضی دولتی را از سراسر استان برای رسیدگی اعلام کنند.

استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و 530 کیلومتر مربع حدود 1.82 درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و این استان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری دارای 12 شهرستان، 23 بخش، 32 شهر، 66 دهستان، یکهزارو 394 آبادی دارای سکنه و 46 آبادی خالی از سکنه‌است.

*س_برچسب‌ها_س*