چهارشنبه 18 مهر 1403

6 هزار و 300 بسته معیشتی در خمین توزیع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
6 هزار و 300 بسته معیشتی در خمین توزیع شد

خمین - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه خمین گفت: پنج هزار و 300 بسته معیشتی بین خانواده‌های بی بضاعت و اقشار آسیب دیده از کرونا در این شهرستان توزیع شد.

سرهنگ پاسدار «محمدمهدی میرهادی» روز پنجشنبه در سومین مرحله از رزمایش کمک مومنانه در مصلای امام (ره) خمین افزود: ارزش ریالی این بسته های معیشتی 12میلیارد و 600 میلیون ریال است که از سوی سپاه و خیران تامین شده‌است. وی بیان کرد: بسته‌های معیشتی بین ساکنان مناطق حاشیه نشین، کارگران روزمزد، اصنافی که باتعطیلی مواجه شدند و سایر نیازمندان توزیع شد. فرمانده سپاه ناحیه خمین ادامه داد: 12 هزار و 700 خانواده نیازمند در این شهرستان شناسایی شدند که 6 هزار و 700 مورد تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند و 6 هزار مورد تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده‌اند. وی گفت: در مرحله نخست این رزمایش که از اول تا 20 فروردین برگزار شد بسته های معیشتی و اقلام بهداشتی بین یکهزار و 300 خانواده توزیع شد ولی اوج رزمایش کمک مومنانه پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی نیمه شعبان بود و این مرحله از 21 فروردین امسال تا هفتم خرداد ادامه پیدا کرد. سرهنگ پاسدار میرهادی اضافه کرد: در مرحله دوم از رزمایش چهار هزار و 300 خانواده نیازمند آسیب دیده از کرونا تحت پوشش کمکهای بسیج و نهادهای اجتماعی قرار گرفتند و آخرین مرحله رزمایش کمک مومنانه روز جاری و با توزیع 700 بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند برگزار می شود.

رزمایش کمک مومنانه مبتنی بر آموزه‌های دینی است امام جمعه خمین نیز در این رزمایش گفت: رزمایش کمک مومنانه مبتنی بر مبانی و آموزه‌های دینی و یک الگوسازی کامل در بین آحاد مختلف جامعه با هدف کمک به یکدیگر است که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن بخش‌هایی از جامعه، اجرا شد. حجت‌الاسلام سید «علی حسینی‌پور» با اشاره به اینکه حمایت از نیازمندان در آموزه های دینی بسیار سفارش شده، افزود: در توزیع کمک‌ها باید کرامت انسانی و آبروی افراد نیازمند حفظ شود. رزمایش مواسات یا کمک مومنانه به فقرا و آسیب دیدگان ناشی از تعطیلی های دوره مقابله با بیماری کرونا، با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در سراسر کشور اجرا شد. ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

بر اساس اعلام کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 141 هزار و 591 نفر تا روز هفتم خرداد 99 به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 56 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 7 هزار و 564 نفر رسید.

خمین در نوار جنوبی استان مرکزیواقع شده و 105 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*