پنج‌شنبه 19 مهر 1403

616 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در اصفهان شناسایی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
616 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در اصفهان شناسایی شد

اصفهان - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از مجموع یک هزار و 582 نمونه‌گیری انجام شده از افراد مشکوک در 24 ساعت گذشته 616 نفر مبتلای قطعی به ویروس کرونا در این استان شناسایی شد.

آرش نجیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 201 نفر مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته در مراکز درمانی استان بستری و 186 نفر با بهبود وضعیت از بیمارستان مرخص شدند.

به گفته وی مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های استان به یک هزار و 555 نفر رسید که از این تعداد 360 نفر وضعیت وخیم‌تری دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به 41 فوتی مبتلای مشکوک و قطعی به کرونا در مدت یادشده در استان گفت: در این مدت 22 نفر به‌دلیل ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی با همکاری خوب مردم و شهروندان در استان افزایش یافت، گفت: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، بازهم شاهد سیر صعودی بیماری کرونا در استان خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، بر اساس جدیدترین رنگ بندی شهرستان‌های استان اصفهان در همه گیری کووید 19 تا تاریخ یازدهم آذر جاری که توسط گروه مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منتشر شد، سه شهرستان شهرضا، مبارکه و گلپایگان از وضعیت قرمز و حاد شیوع کرونا خارج شد و در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

طبق جدول جدید رنگ بندی استان اصفهان، شهرستان‌های اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، تیران و کرون، خمینی شهر، فریدن، فلاورجان، کاشان، لنجان، نایین و نطنز در وضعیت قرمز و حاد و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی همه گیری کووید 19 قرار دارند.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت 24 شهرستان دارد.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنوون 975 هزار و 951 نفر در کشور به کرونا مبتلا شدند و 48 هزار و 628 نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*