سه‌شنبه 8 آبان 1403

7 استان پیشتاز خرید تضمینی گندم شدند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
7 استان پیشتاز خرید تضمینی گندم شدند

7 استان پیشتاز خرید گندم، مجموعاً 6 میلیون و400 هزار تُن، معادل بیش از 62 درصد گندم‌های خریداری شده را به خود اختصاص داده‌اند.

3 استان با خریداری بیش از یک میلیون تُن گندم، بیشترین میزان خرید این محصول را داشته‌اند که به ترتیب شامل استان‌های خوزستان با 17 درصد، کردستان با 11 درصد و فارس با 10 درصد از کل گندم‌های خریداری شده است.

بر اساس این گزارش، در 4 استان دیگر نیز بین نیم تا یک میلیون تُن گندم خریداری شده است که به ترتیب شامل استان‌های کرمانشاه با 8 درصد، آذربایجان غربی با 6 و نیم درصد، گلستان با 5 و نیم درصد و لرستان با 5 درصد از کل گندم‌های خریداری شده است.

7 استان پیشتاز خرید گندم مجموعاً 6 میلیون و400 هزار تُن، معادل بیش از 62 درصد گندم‌های خریداری شده را به خود اختصاص داده‌اند و در 24 استان بعدی، به ترتیب میزان خرید گندم به شرح زیر اعلام شده است:

استان‌هایی که بین یک تا 5 درصد از کل گندم کشور را خریداری کرده‌اند به ترتیب استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، خراسان رضوی، ایلام، اردبیل، مرکزی، کرمان، قزوین، تهران، بوشهر، مازندران و اصفهان.

استان‌هایی که زیر یک درصد از کل گندم کشور را خریداری کرده‌اند به ترتیب استان‌های خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، البرز، خراسان جنوبی، قم، یزد و گیلان.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی