سه‌شنبه 17 مهر 1403

70 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به هنرمندان صنایع دستی زنجان پرداخت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
70 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به هنرمندان صنایع دستی زنجان پرداخت شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از 70 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال از طریق صندوق کارآفرینی امید به هنرمندان صنایع دستی این استان پرداخت شد.

امیر ارجمند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از محل تسهیلات پرداخت شده حوزه صنایع دستی، 375 مورد اشتغال در مناطق مختلف استان ایجاد شد.

وی ادامه داد: از این تعداد اشتغال ایجاد شده، 59 مورد در شهرستان خدابنده، 61 مورد در شهرستان طارم، 130 مورد در شهرستان ایجرود، 2 مورد در شهرستان خرمدره، 39 مورد در شهرستان زنجان، 56 مورد در شهرستان ماهنشان، 24 مورد در شهرستان ابهر و چهار مورد در شهرستان سلطانیه بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان خاطرنشان کرد: آنچه می‌تواند در این برهه، مشکل اشتغال را رفع کند، اشتغال خرد در صنایع دستی است و صندوق کارآفرینی امید نیز در این زمینه تسهیلات مناسبی ارائه می دهد.

ارجمند گفت: هم اکنون حدود 6 هزار نفر در این استان به طور مستقیم در رشته‌های مختلف صنایع دستی اشتغال دارند.

به گزارش ایرنا، بیش از 45 رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی این خطه بشمار می روند.

*س_برچسب‌ها_س*