چهارشنبه 18 مهر 1403

9 فقره حادثه رانندگی در جاده‌های زنجان یک کشته و هشت مصدوم برجا گذاشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
9 فقره حادثه رانندگی در جاده‌های زنجان یک کشته و هشت مصدوم برجا گذاشت

زنجان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: وقوع 9 فقره حادثه رانندگی طی 24 ساعت گذشته در 6 مسیر ارتباطی این استان یک کشته و هشت مصدوم برجا گذاشت.

سرهنگ محمدعلی عظیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حادثه رانندگی منجر به فوت که ساعت 19:30 شامگاه یکشنبه در کیلومتر 38 جاده دندی - ماهنشان و بر اثر واژگونی و سقوط خودروی سواری پراید به عمق دره 40 متری اتفاق افتاد و راننده در دم جان باخت.

وی علت وقوع این حادثه را حرکت راننده خودروی سواری پراید با سرعت غیرمجاز اعلام کرد و اظهار داشت: بر اثر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در مسیر ارتباطی شهرستان خدابنده از توابع این استان، موتورسوار از نواحی مختلف بدن دچار آسیب شده و به منظور مداوا و درمان به بیمارستان انتقال یافت.

عظیمی تصریح کرد: همچنین 6 فقره تصادف رانندگی نیز در مسیرهای ارتباطی مختلف این استان ازجمله آزادراه های زنجان قزوین و زنجان - تبریز، جاده ترانزیت ابهر - تاکستان و زنجان - بیجار، رخ داد که بر اثر آن هفت نفر مصدوم و برای درمان به مراکز درمانی اعزام شدند.

فروردین ماه امسال 216 فقره تصادف جرحی، خسارتی و فوتی در سطح مسیرهای ارتباطی این استان اتفاق افتاد که این رقم در مدت مشابه پارسال 348 مورد بود.

از این تعداد حادثه رانندگی، 6 مورد فوتی، 60 فقره جرحی و 150 مورد دیگر نیز خسارتی بود که بر اثر آن هشت نفر فوت و 65 نفر نیز مصدوم و روانه مراکز درمانی شدند.

استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

*س_برچسب‌ها_س*