دوشنبه 16 مهر 1403

آزادگان سرافراز با صبر و مجاهدت، تکلیف خود را به اسلام ادا کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آزادگان سرافراز با صبر و مجاهدت، تکلیف خود را به اسلام ادا کردند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: آزادگان سرافراز به عنوان الماس‌های درخشان در طول سال‌های سخت اسارت نه تنها روحیه دشمن را خرد کردند بلکه با صبر و مجاهدت، تکلیف خود به اسلام و ایران عزیز را به شایستگی ادا کردند.

علی کاظمی روز یکشنبه به مناسبت 26 مرداد، سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان به میهن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آزادگان سرافراز با مجاهدت خود، نامشان را برای همیشه در تاریخ انقلاب، ماندگار کردند.

وی اظهار داشت: آرامش، آسایش، عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی موهون و مدیون دلاوری، ایثارگری و فداکاری بزرگ‌مردانی است که جان خود را با تاسی از مکتب اهل بیت (ع) در طبق اخلاص نهاده و با جانفشانی، کشور را از خطر توطئه دشمنان، مصون و محفوظ نگه داشتند و تا آخرین گلوله در مقابل متجاوزان به سرزمین ایران مقاومت کردند.

کاظمی با گرامیداشت سالروز بازگشت قهرمانانه آزادگان سرافراز به خاک میهن عزیز، ابراز کرد: این روز را به آحاد مردم استان، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان غیور و 586 آزاده سرافراز و اسوه‌های مقاومت و شیران بیشه شجاعت و رشادت که یادگاران ارزشمند سال‌های سخت و غرور آفرین هستند و خانواده‌های محترمشان، تبریک و تهنیت گفته و سلامتی و توفیق الهی آرزومندیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: این استان 586 آزاده سرافراز و 9 شهید آزاده با عنوان شهدای غریب، تقدیم انقلاب اسلامی کرده که مدال افتخاری برای استان زنجان محسوب می‌شوند.

وی افزود: شهرستان‌های زنجان 368، ابهر 94، خدابنده 61، خرمدره 27، طارم 21 و ماهنشان 15 آزاده دارند.

کاظمی اظهار داشت: آزادگان سرافراز، سرمایه‌های ارزشمند برای انقلاب اسلامی بوده و الگوی صبر و استقامت برای جامعه هستند.

وی افزود: 316 آزاده این استان بین هشت تا 9 سال در اسارت بوده و بقیه نیز تجربه اسارت بین یک تا بیش از 9 سال را دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان یادآور شد: تاکنون در مجموع نام سه هزار شهید، هفت هزار و 500 جانباز و 586 آزاده در این استان به ثبت رسیده و 10 هزار خانوار معادل جمعیت 50 هزار نفری به صورت مستقیم با بنیاد شهید در ارتباط بوده و از خدمات این نهاد در حوزه‌های مربوطه بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایرنا، روز 26 مردادماه سال 1369 میهن اسلامی، شاهد حضور اولین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.

کنگره 3535 شهید استان زنجان در سال 1400 برگزار می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*