چهارشنبه 18 مهر 1403

آسیب های اجتماعی

آسیب های اجتماعی

خبرگزاری مهر

در حالی که این روزها مدارس تعطیل هستند اما هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در سطح مدارس با شعارهایی کلی و دور از شناخت آسیب‌های دوران کرونا در حال برگزاری است.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - آثار جسمانی زندگی آپارتمان نشینی و جاذبه بازی های رایانه ای و مجازی در استان البرز و دیگر مناطق کشور کم بود که کرونا هم به آن اضافه شد، ویروسی خطرناک که حتی مجال تحرک در فضاهای ورزشی، محوطه مدارس و مکان های تفریحی به کودکان و دانش آموزان را نمی دهد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: در شرایط همه گیری بیماری کرونا 11 دانش آموز در سطح شهرستان پردیس با رتبه سه رقمی و 5 نفر دیگر در رشته پزشکی پذیرفته شدند.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - روانشناس و مسئول برنامه‌های سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تربیت فرزندان در جامعه امروز، بویژه شرایط حساس کرونایی را دارای پیچیدگی خاصی توصیف کرد و گفت: مطالعه و آموزش والدین تنها راه تربیت سالم در دوران کنونی و پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی آینده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - تنگناهای اقتصادی نیز نتوانست بخش فرهنگ و آموزش افراد بی‌سواد و کم‌سواد را از ریل توسعه دولت تدبیر دور کرده و به فراموشی بسپارد، به گونه‌ای که درصد باسوادی شهرستان محروم و مرزی رازوجرگلان خراسان شمالی در دولت دوازدهم، با رشدی چهار درصدی، به 89.35 درصد رسید.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مهمترین چالش جمعیتی کشور، کاهش سطح باروری و پیری جمعیت است به گونه‌ای که به گفته کارشناسان باروری در 30 سال آینده روند کاهشی خواهد داشت و کشور را با بحران جدی جمعیتی مواجه خواهد کرد و تنها راه نجات از این بحران استفاده از فرصت 25 ساله طلایی پنجره جمعیتی است.

خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: سرانه فضای فیزیکی کتابخانه‌های استان برای هر 100 نفر 222 سانتی متر است.

خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - رییس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به فرارسیدن هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس، طرح آموزش مجازی کاهش آسیب‌ها برای 172 هزار دانش‌آموز استان به صورت مجازی آغاز شد.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - رییس اداره مشاوره، امورتربیتی و مراقبت دربرابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش وپرورش البرز گفت: پیشگیری و مبارزه با خطراعتیاد را در 2 کانون خانواده و مدرسه با رویکرد پیشگیرانه جدی بگیریم.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - تجلیل از دانش آموز مدال آورجهانی، برگزاری دوره آموزشی تولید محتوا، اجرای طرح شهید بهنام محمدی و سنجش کودکان بدو ورود به مدرسه از اخبار کوتاه حوزه آموزش و پرورش استان البرز است.

خبرگزاری ایرنا

خرم‌آباد - ایرنا - شیوع بیماری کرونا به سرعت تمامی ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار داد تا جایی که پا به پای سلامت انسانها دیگر ابعاد زندگی حتی اقتصاد و هنر نیز دستخوش تازیانه ویرانگر این ویروس شده است و در این بین زنجیر کرونا برپای صنایع دستی به عنوان تلفیقی از فرهنگ و هنر سنگینی می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: روند افزایشی آسیب‌های اجتماعی در بین زنان استان بویژه شهرستان مرزی راز و جرگلان نگران کننده است که دستگاه‌های اجرایی حل این معضلات را باید در اولویت کاری خود قرار دهند.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - رییس موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی قم موسوم به خاتم گفت: این موسسه در یک سال گذشته 40 نشست فرهنگی و اجتماعی مرتبط با زن و خانواده در این استان برگزار نموده‌است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان، از فعالیت 319 سازمان مردم نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - نخستین همایش ملی چالش‌ها و راهکارهای تعالی نهاد خانواده در مذاهب اسلامی با محوریت آسیب‌های اجتماعی اسفندماه سالجاری در دانشگاه سیستان‌و بلوچستان برگزار خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - رییس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف استان زنجان گفت: 6 ماهه نخست امسال پنج محکوم به اعدام در این استان با تلاش شوراهای حل اختلاف، معتمدان و ریش سفیدان و جلب رضایت اولیای دم، از قصاص رهایی یافتند.