پنج‌شنبه 19 مهر 1403

آسیب های اجتماعی

آسیب های اجتماعی

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حدود 12 هزار اثر تاکنون به دبیرخانه کشوری نخستین جشنواره فرهنگی - هنری "علمدار" یادواره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در این استان ارسال شده است.

خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - رئیس کل دادگستری آذربایجانشرقی گفت: در راستای اجرای دستورات ریاست قوه قضائیه مبنی بر کاهش آمارهای مربوط به زندانیان، فراوانی زندانیان این استان از ابتدای امسال تاکنون 12 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافت.

خبرگزاری ایسنا

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغییر زیست بوم جدید آموزشی که موجب افزایش آسیب ها به ویژه در فضای مجازی شده و خودش را هم نشان داده است گفت: در روزهای گذشته شاهد مصادیقی از آسیب های فضای مجازی بودیم. بدون شک آسیب های فضای مجازی در سال جاری، اثرات خودش را در آینده بیشتر نشان می دهد.

خبرگزاری ایسنا

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از افزایش 50 درصدی مدارس مجری طرح کانون یاریگران زندگی خبر داد و گفت: امسال شمار مدارس مجری تا 50 درصد افزایش یافته و به 30 هزار مدرسه می رسد. فعالیت کانون یاریگران مجازی است.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - طرح پازل همدلی که برای تهیه بسته‌های لوازم تحریر از سوی بهزیستی شکل گرفت، امروز چهارشنبه در مازندران با رونمای از پازل منطقه‌ای خود شکل اجرایی گرفت.

خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: سمنان از نظر توسعه یافتگی سازمان های مردم نهاد جوانان، رتبه دوم را در بین استان های کشور داراست.

خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه ریشه خیلی از مسایل فرهنگی است، اظهار داشت: زبان و گفتمان فرهنگی و هنری در کاهش مشکلات اجتماعی نقش دوچندانی دارد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان شمالی اعلام کرد: همسرآزاری با بیشترین موارد در صدر آسیب‌های اجتماعی استان در نیمه نخست امسال قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: مشکلات اقتصادی یکی از دلایل اصلی طلاق در استان است چراکه بیکاری زمینه تزلزل بنیان خانواده را فراهم می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: طبق آمار دقیق در استان 300 کودک کار، متکدی و دست فروشان متکدی وجود دارد که ساماندهی این افراد کار سختی نیست و با کمک دفاتر تسهیل‌گر در حاشیه شهر قابل کنترل هستند.

خبرگزاری ایسنا

یک جامعه شناس و استاد دانشگاه در بررسی خودکشی از منظر رفتارشناسی اجتماعی می گوید: خودکشی از این منظر هنگامی رخ می دهد که فرد از دایره نظارت اجتماعی خارج شود و این نظارت به معنای تحت نظر بودن نیست، بلکه احساسی است که فرد در جریان اجتماعی شدن به دست می آورد و آن حس مهم بودن و تحت توجه بودن از طرف جامعه است.

خبرگزاری ایسنا

اظهارات رییس جمهور درباره تامین کالاهای ضروری و دارو / واکنش سخنگوی دولت به شکسته شدن حصر تسلیحاتی کشورمان / تخلفاتی در استانداری یکی از استان‌های جنوبی کشور / اعلام آمادگی وزارت دفاع برای تجهیز نیروی انتظامی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تفاهمنامه همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور افزایش سطح آگاهی های عمومی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی امضا شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: آیت الله ناصر مکارم شیرازی گفت: ناجا بایستی در مقابل سم پاشی‌های فضای مجازی بسیار هوشمندانه برخورد کند گرچه خوشبختانه مردم ما به آنها اعتنایی نمی‌کنند.

خبرگزاری ایسنا

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: ناجا بایستی در مقابل سم پاشی‌های فضای مجازی بسیار هوشمندانه برخورد کند گرچه خوشبختانه مردم ما به آنها اعتنایی نمی‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، مقابله جدی نیروی انتظامی با افراد هنجارشکن و اراذل و اوباش را مطالبه جدی مردم دانست.