پنج‌شنبه 19 مهر 1403

آسیب های اجتماعی

آسیب های اجتماعی

خبرگزاری مهر

یک جامعه شناس گفت: حدود 30 درصد دانش آموزان به ابزار الکترونیک دسترسی ندارند و درصورت ادامه مشکل کرونا در کشور و تاکید بر آموزش مجازی باید منتظر موج گسترش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - تعاونی‌ها با تقویت برقراری عدالت اجتماعی، فقر زدایی، کاهش آسیب های اجتماعی و اشتغالزایی نقشی مهم در تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید دارند و استان سمنان الگوی موفق توسعه تعاونی‌ها در کشور است.

خبرگزاری ایسنا

کارشناسان خانواده معتقدند کودک همسری جزو نابهنجاریها و آسیب های اجتماعی محسوب می شود، چرا که طی آن کودک به دلیل ناآگاهی والدین بدلیل فقر فرهنگی و یا مالی از یک سو و عدم درک درست و هدف غایی تشکیل نهاد خانواده از طرفی دیگر مورد سوءاستفاده قرار می گیرد؛ در این بین قانونگذار هرچند سعی کرده با استناد بر ماده 1041 قانون مدنی شروطی اعم از کسب اجازه از دادگاه و تعیین مصلحت کودک برای ازدواج...

خبرگزاری ایسنا

معاون سیاسی استاندار بوشهر با تاکید بر اهمیت افزایش مراقبت روانی و روحی کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت: باید توجه خانواده‌ها به مراقبت روانی و روحی از کودکان و نوجوانان معطوف شود.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - فرهنگیان استان البرز به گروه طرح سلامت بین المللی بیداردل با رویکرد اقدامات فرهنگی - آموزشی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب دربین جامعه هدف آموزش و پرورش پیوستند.

خبرگزاری ایرنا

گرگان - ایرنا - افزون بر 50 نفر از فرهنگیان گنبدکاووس به سبب آنچه که آنرا خیانت اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی مسکن آموزش و پرورش این شهرستان و کم توجهی مسوولان برای رفع مشکلاتشان نامیدند، تجمع کردند.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: این استان در مقابل آسیب های اجتماعی سپر بلا و در خط مقدم جبهه مبارزه و مقابله با جرایم سازمان یافته است.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - رییس بسیج رسانه استان البرز اعلام کرد که پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر در این استان برگزار می شود.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: یکی از مباحث مهم مطرح شده هیات اندیشه‌ورز استان، موضوع بهداشت روان است که در این راستا سند اقتضائی کرونا با همکاری صاحبنظران به ویژه دانشگاه علوم پزشکی نهایی شده است و به زودی، رونمایی و اجرایی خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - معضل اعتیاد و حضور معتادان متجاهر در مناطق مختلف استان البرز از سال ها پیش به عنوان یک آسیب اجتماعی در این استان پرجمعیت خودنمایی می کند، موضوعی که به تازگی با تصمیم مدبرانه و حرکت جهادی مسوولان البرز اقدام لازم برای برچیدن بساط این معضل آغاز شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران در دیدار با مدیرکل هنرهای نمایشی و رییس تئاتر شهر از آمادگی شهرداری تهران برای بررسی و رفع مشکلات محیط پیرامونی این مجموعه طی هفته‌های آینده با همکاری هنرمندان تئاتر خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد که در اجرای طرحی ضربتی و به منظور پیشگیری از گسترش کرونا، 300 معتاد متجاهر در این استان جمع آوری شدند.

خبرگزاری ایسنا

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد لایحه «الزامی شدن گذراندن دوره های آموزشی مرتبط با ازدواج» را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری هیات دولت ارسال کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی نیروی انتظامی با اعلام فعالیت‌ها و روز شمار هفته ناجا گفت: برنامه‌های امسال با شعار" با هم برای امنیت و سلامت "و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از 27 مهرماه تا 2 آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: رسانه ترمیمی باید با به رسمیت شناختن آسیبها آنها را از حالت تابو و خط قرمز خارج و به مساله اجتماعی تبدیل کند.

خبرگزاری مهر

سخنگوی نیروی انتظامی، ضمن اعلام روز شمار هفته ناجا، گفت: برنامه های امسال با شعار «با هم برای امنیت و سلامت» و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از 27 مهر تا 2 آبان در سراسر کشور برگزار می شود.