پنج‌شنبه 19 مهر 1403

آسیب های اجتماعی

آسیب های اجتماعی

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزاری جشنواره‌های فرهنگی مانند جشنواره اشکواره حسینی را در خنثی‌سازی هجمه‌های دشمنان موثر توصیف کرد و خواستار بازنشر آثار ارسالی به این جشنواره پس از اختتامیه شد.

خبرگزاری ایسنا

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حساب توییترش اعلام کرد که ما در شهرداری تهران نمی‌توانیم همه آسیبهای اجتماعی را پوشش دهیم اما همه توانمان را برای حل مشکلات بکار می‌گیریم.

خبرگزاری ایسنا

تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با موضوع «توسعه همکاری‌های مشترک و بهره‌مندی از ظرفیت، توانمندی وتجارب طرفین به منظور تقویت نقش تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد» در راستای تحقق و اجرای موثر دستورالعمل تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی امضا شد.

خبرگزاری ایسنا

در نشست بررسی ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در منطقه 22 تهران به نقش آفرینی شهرداری در ایجاد امنیت و آرامش ساکنین منطقه تاکید شد.

خبرگزاری ایسنا

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است علاوه بر برنامه‌های اشتغالزایی در حال اجرا، اجرای 40 هزار شغل در خوزستان در دستور کار قرار گیرد که از این تعداد 10 هزار شغل مربوط به زنان سرپرست خانوار است.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری کرمانشاه توصیه هایی به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید به اولیاء دانش آموزان به منظور جلوگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی ارائه کرد از جمله اینکه آنها را همراه با اشیاء قیمتی و پول زیادی راهی مدرسه نکنند.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - با تلاش مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت و پایگاه های سلامت استان فارس جمعیتی معادل چهار میلیون و 140 هزار نفر در این استان زیر پوشش مراقبت های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند، سایر جمعیت ساکن در این استان تا مرز پنج میلیون نفر از خدمات بهداشتی سایر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی این استان بهره مندند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - توانمندسازی مددجویان با رویکردی هدفمند یکی از خدمات ارشمند دولت تدبیر و امید برای خودکفایی است بگونه‌ای که تاکنون 12 هزار و 197 خانوار مددجوی این نهاد حمایتی در خراسان شمالی خودکفا شده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون امور محتوایی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از اجرای 50 اقدام عملیاتی تا پایان سال جاری برای پیشرانی این وزارتخانه در فضای مجازی خبر داد و گفت: اراده جدی برای به ثمر نشستن این برنامه‌ها وجود دارد و در آینده شاهد نتایج آنها در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

خبرگزاری ایسنا

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید بر انضباط مالی و مسئولیت پذیری مدیران شهری، بر لزوم پیشروی به سمت شهرداری‌های شیشه‌ای تاکید کرد وافزود: این امر موجب اعتماد مردم و ارتقا سرمایه اجتماعی خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

رشت - ایرنا - معضلات صنعت چای و برنج محور ویژه و بومی ششمین جشنواره ابوذر گیلان شد.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس عنوان کرد: با وجود 239 کتابخانه در استان فارس از نظر کمیت بیشترین تعداد کتابخانه را در کشور داریم؛ اما از نظر تعداد شهرهای فاقد کتابخانه با 22 شهر مقام نخست در کشور متعلق به استان فارس است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - چهارمین برنامه «حیات طیبه» باحضور محمدعلی خواجه پیری، پیشکسوت قرآنی و سیداحمد مقیمی، قاری ممتاز کشور به میزبانی محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: تاکنون بانک اطلاعاتی بیش از 300 سمن را در این استان تهیه و با مجمع سازمان های مردم نهاد و سمن ها، نخبگان و گروه های جهادی نیز جلساتی برگزار کرده ایم. و امیدواریم از ظرفیت این افراد نیز در راستای کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی جامعه و همچنین ارتقاء کیفی برنامه های این پایگاه استفاده کنیم.

خبرگزاری ایرنا

قصرشیرین - ایرنا - مهاجرت بسیاری از خانوارها برای به دست آوردن رفاه بیشتر و یا شغل به مناطقی در جوار شهرها منجر به ساخت و سازهای غیرمجاز و معضل حاشیه نشینی شده که تدبیر دولت در قصرشیرین و اقدام‌های ارزنده در این خصوص منجر به رانده‌شدن این مشکل به حاشیه و حل مشکلات ساکنان این محلات شده است.

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - 15 مرکز در قالب اورژانس اجتماعی، پایگاه‌های خدمات اجتماعی و مراکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده دردولت یازدهم و دوازدهم با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان قزوین راه‌اندازی شده است.