یک‌شنبه 10 تیر 1403

آمریکا در جنگ نفت‌کش‌های 2022 فتیله‌پیچ شد / صدر الحسینی: فرار از دست ایران غیرممکن است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آمریکا در جنگ نفت‌کش‌های 2022 فتیله‌پیچ شد / صدر الحسینی: فرار از دست ایران غیرممکن است

با سیلی‌های مقتدرانه دریایی ایران، در جنگ نفت‌کش‌های 2022 آمریکا فتیله‌پیچ شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس یک سال پس از آغاز جنگ تحمیلی بر علیه جمهوری اسلامی ایران تروریست های آمریکایی با علم کردن رژیم بعث و در پشت پرده، جنگی را در دریا آغاز کردند که به جنگ نفت کش ها شهرت پیدا کرد تا از طریق این عملیات های نظامی ضربه سنگینی به اقتصاد ایران وارد شود.

آمریکایی های تروریست بعد از جنگ 8 ساله فتنه گری هایشان را تمام نکردند و با جلو انداختن سایر کشورها به راهزنی های دریایی پرداخت تا در این سالهای اخیر جمهوری اسلامی ایران با قدرتی که در منطقه و جهان بدست آورده، دوران بزن در رویی ها را به اتمام رساند.

اولین بار صحبت از توقیف نفتکش های ایرانی به بهانه نقض تحریم های امریکا زمانی مطرح شد که ایران اقدام به ارسال نفتکش با پرچم ایران به ونزوئلا در همسایگی امریکا کرد اما امریکا ترجیح داد به طور مستقیم وارد تقابل با ایران نشود و تا کنون جمهوری اسلامی در اقدام متقابل دست درازی های دریایی را بدون پاسخ نمی گذاشت و در مقابل به ازای هر کشتی و محموله ایران که دزدیده می شد، یک محموله یا کشتی آن کشور را متوقف می کرد.

برخی کشور‌ها با تبعیت از آمریکا و غرب، اقداماتی علیه منافع و کشتی‌های ایران در دریا انجام داده اند که در مقابل از جمهوری اسلامی ایران سیلی محکمی دریافت کرده اند تا در آخرین راهزنی دریایی که توسط یونان صورت گرفت واکنش مقتدرانه و فوری ایران و توقیف 2 نفت کش آنها همه جهان را در شک عجیبی فرو ببرد و در نهایت دادگاهی در این کشور حکم مصادره محموله تنها نفتکش ایران را لغو کند.

پیشتر کی تاک لیم؛ دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی گفته بود: ما مخالف هرگونه تبعیض و تعرض به امنیت و ایمنی دریانوردی هستیم وبا بیان اینکه حمل و نقل دریایی و کشتیرانی نباید تحت تاثیر اقدامات سیاسی کشورها قرار گیرد، تاکیدکرد: سازمان بین المللی دریانوردی در مورد رسیدگی به موضوعات سیاسی با محدودیت هایی روبرو است.

سکوت و عملکرد ضعیف سازمان های بین المللی در مقابل راهزنی های دریایی آمریکا کار را به جایی رساند که ایران سیلی محکمتری را به راهزنان یونانی و آمریکایی زد تا ترس از اقدامات دیگر ایران باعث شود دادگاه یونان حکم مصادره نفتکش ایرانی را لغو کند و جهان یک بار دیگر به این نتیجه برسد که دوران بزن در رویی تمام شده و آمریکا در دریا فیتیله پیچ ایران شده است.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگارما با بیان اینکه اقدام جمهوری اسلامی ایران در مقابل دزدی نفت کشورمان مقتدرانه و سیلی دریایی است گفت: نیروی دریایی سپاه در حال ترسیم معادله جدیدی از بازدارندگی برای کشورهایی است که قصد طمع‌کارانه به محموله‌های نفتی ایران را دارند.

وی با تاکید بر اینکه ایران هیمنه هوایی واشنگتن در سال 1398 با شکار «گلوبال هاوک» در هم شکست گفت: سیلی های ایران در دریا چالشی جدی برای آمریکایی ها و سرسپردگان آنها در منطقه است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل یادآور شد: ایران با توقیف 2 نفت کش یونانی در مقابل یک نفتکش خود این پیام را به جهان مخابره کرد که جمهوری اسلامی کشورهای خطاکار را دو یا چند برابر معمول تنبیه خواهد کرد و گریز از اقدامات تنبیهی ایران غیرممکن است.

صدرالحسینی با تاکید بر اشراف اطلاعاتی قدرتمند ایران در منطقه نشان داد که جمهوری اسلامی بر سر منافعش با کسی شوخی ندارد و یک کشور با نیروی نظامی مقتدر است گفت: تهران ثابت کرد گزینه های نظامی روی میز دشمن واهمه ندارد و دیگر نمی توان به عنوان اهرم فشار از آن استفاده کرد.

انتهای پیام /