پنج‌شنبه 19 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشمندان با استفاده از لیزر، سرعت و جهت انتشار ذرات معلق در هوا را پس از کشیدن سیفون دستشویی نشان دادند. آن‌ها معتقدند این کار به یافتن راه‌هایی برای جلوگیری از انتشار بیماری‌ها از طریق این ذرات کمک می‌کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی خیرالدین با اعلام این خبر گفت: تعداد کل فناوری‌هایی که در بیست و سومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار عرضه شده است؛ یک هزار و هفتصد فناوری بوده است که از این تعداد، 248 فناوری مربوط به پارک‌های علم و فناوری و 177 فناوری مربوط به مراکز رشد است. وی با اشاره به فناوری‌های رونمایی شده در بیست و سومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش،...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دوره‌های کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای مربی‌گری 30 رشته ورزشی در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراکزی که اگر نظارت نشوند به جای فرصت می‌توانند تهدیدی جدی برای سلامتی مردم باشند. چون در عطاری‌ها بیشتر به صورت تجربی محصولات را عرضه می‌کنند و معمولا دانش کافی در این زمینه ندارند. به همین دلیل به استانداردها، کیفیت فرآورده‌ها یا دوز استفاده از آن چندان نظارتی ندارند. به همین دلیل ممکن است با تجویز‌های اشتباه و نادرست خود سلامتی بیماران را به...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر تخصصی علوم پایه، فنی و مهندسی معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: مزیت طرح‌های فناورانه جهاد نسبت به طرح‌های معمول پژوهشی در همین موضوع است که با اتمام پروژه پژوهشی یا ساخت چند نمونه به اتمام نمی‌رسند و باید در سازمان‌ها و پژوهشکده‌ها توسعه‌یافته و به کسب‌وکار پایدار مبدل شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سی‌ویکمین جشنواره هفته پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با حضور قاسم عموعابدینی معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سید محمد مقیمی رییس این دانشگاه و جمعی از پژوهشگران برتر برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ارتباط دانشگاه‌ها با صنایع گفت: پایان‌نامه‌ها مساله‌محور نیستند و اعضای هیات علمی برنامه‌ای برای موضوعات پایان نامه‌ها ندارند.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا کریمیان افزود: آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 در اسفندماه 1401 برگزار می‌شود. فرصت ثبت نام در این آزمون از 16 آذرماه 1401 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده است. مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تاکنون بیش از 160 هزار نفر در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 ثبت نام کرده اند...

خبرگزاری مهر

قم - آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه با حضور در منزل شهید مدافع امنیت «حسن مختارزاده» شهادت این طلبه بسیجی را به خانواده وی تسلیت گفت.