پنج‌شنبه 19 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - چهارمین دوره نمایشگاه «تستا»، با غربالگری دقیق‌تر نیازهای فناورانه و رایزنی با کشورهای دیگر، زمینه را برای همکاری جدی‌تر طرف‌ها و بین‌المللی‌شدن دستاوردهای فناورانه دانش‌بنیان‌های ایرانی، فراهم می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اندازه‌گیری‌های بسیار دقیق، مسیر مداری سیاره فراخورشیدی موسوم به «55 Cancri e» را نشان داده که یک اَبَرزمین بسیار داغ است که از فاصله نزدیک به دور ستاره منظومه خود می‌چرخد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بنیاد ملی نخبگان به منظور هدایت هدفمند طلاب صاحب استعداد برتر در حوزه‌های علمیه کشور و توسعه فعالیت‌های نخبگانی آنان، به تعدادی از شاغلین به تحصیل در مقاطع سطح 2، 3، 4 یا بالاتر، تسهیلاتی را به شرح ذیل اعطا می‌کند: دارا بودن حداکثر 40 سال سن (متولدین 1361/1/1 به بعد) دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی کسب بیشترین امتیاز از فعالیت‌های حوزوی (مطابق...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، این رویداد مجموعه گفتگو‌هایی است که دید تازه‌ای از موضوعات جهان اطراف به مشارکت‌کنندگان می‌دهد. این دوره نیز با محوریت موضوعی، به مفاهیمی، چون «هم‌آفرینی و خلق ظرفیت‌های جدید با به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها» و «رفع موانع تحقق همکاری و همگرایی» می‌پردازد. پنجمین دوره رویداد بینشانه با حمایت مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا و پس از دو سال برگزاری به...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران گفت: ضروری است منشوری تدوین شود و کدهای اخلاقی روی کاغذ بیاید و در آن تعاملات استاد و دانشجو که یکی از آنها بحث راهنمایی پایان نامه و کارهای تحقیقاتی است مدنظر قرار گیرد.

خبرگزاری مهر

دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی با تاکید بر ضرورت تبیین اخلاق حرفه ای برای دانشجویان علوم پزشکی، گفت: باید این مهم در برنامه های آموزشی همه رشته ها گنجانده شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سامانه برآورد گرایش سیاسی کاربران فارسی زبان توئیتر با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی راه اندازی و آماده خدمت رسانی شد.

خبرگزاری مهر

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از تصویب آئین‌نامه حمایت از رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها و تخصیص گرنت رویش و شکوفایی به اساتید فعال در تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی در این دانشگاه خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ولی‌الله روشن مدیرکل دفتر تخصصی علوم پایه، فنی و مهندسی معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در رابطه با جایگاه خدمات فنی مهندسی و علوم پایه در واحد‌های جهاددانشگاهی گفت: پس از انجام پژوهش‌های کاربردی در گروه‌های پژوهشی واحد‌های سازمانی جهاددانشگاهی، نتایج این پژوهش‌ها در مقیاس‌های مختلف مورد راستی آزمایی از بعد کسب استانداردها، تاییدیه‌ها و... قرار...

خبرگزاری دانشجو

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی مجلسی؛ هر انسانی در دنیا دارای حقوقی است که آن را در طول تاریخ با عناوین مختلف نام گذاری می‌کنند که از آن جمله می‌توان از حقوق بشر به عنوان آخرین نام از این حق نام برد اما مسئله مبهم، تعریف‌ها و دیدگاه‌های متفاوت جوامع مختلف از جمله غربی‌ها که خود را مدعیان حقوق بشر می‌دانند، است که این کشور‌ها نه تنها تعریف خاص خود را از بشر ارائه می‌کنند بلکه از اسم...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - زخم‌پوش‌های زیست‌تخریب‌پذیر با قابلیت جذب سریع در طرح مشترک بین دانشکدگان فنی دانشگاه تهران و دانشگاه پیزای ایتالیا ساخته و وارد مرحله آزمایش حیوانی شد.