یک‌شنبه 15 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، توجه به علوم و فناوری‌های شناختی به دلیل تاثیر شگرف و مستقیم آن بر روی زندگی همه انسان‌ها به سرعت رو به افزایش است. این امر را در میزان رشد فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی به همراه افزایش ابزار‌ها و کاربرد‌های علوم و فناوری‌های شناختی در کل دنیا، به خصوص در کشور‌های پیشرو می‌توان مشاهده کرد. این دوره اعتبارسنجی که به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های...

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان امور دانشجویان از نظارت این سازمان و صندوق رفاه دانشجویان بر کیفیت غذای دانشجویی خبر داد و گفت: این برای ما اصل اساسی است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه شریف در اطلاعیه ای اعلام کرد: بنا بر تصمیم هیئت رئیسه دانشگاه، کلیه‌ی کلاس‌های تحصیلات تکمیلی از روز شنبه 23 مهرماه به صورت حضوری برگزار خواهند شد. تعدادی از دروس تحصیلات تکمیلی به شماره‌های زیر کماکان به صورت مجازی تشکیل می‌شوند: علوم ریاضی: 22582 مهندسی مکانیک: 28354 مهندسی کامپیوتر: 40685 مدیریت و اقتصاد: 44122 مهندسی برق: 25088,...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان مهندسی برق و پزشکی موفق به ساخت دوربینی شده‌اند که پالس‌های عصبی را هنگام عبور از سلول‌های عصبی تصویربرداری می‌کند و می‌تواند به افزایش شناخت از نحوه کارکرد مغز یاری برساند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه خواجه نصیر طی اطلاعیه‌ای شرایط و زمان ثبت نام خوابگاه برای دانشجویان شبانه را اعلام کرد. پیش ثبت نام خوابگاه دانشجویان شبانه تا 22 مهرماه ادامه دارد و دانشجویان متقاضی می‌توانند جهت پیش ثبت نام در سامانه رفاهی http://refahi.kntu.ac.ir اقدام کنند. پیش ثبت نام جهت برآورد تعداد متقاضیان خوابگاه شبانه با نرخ مصوب هیأت امنایی می‌باشد و...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان عصب‌شناسی در تحقیقی به بررسی تاثیرات رنگ قرمز بر قشر بصری در مغز پرداخته‌اند که می‌تواند در آینده به ساختن پروتزهای بینایی مصنوعی کمک کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: معدود رفتارهای خارج از عرف و قانون و خشونت‌های کلامی و رفتاری، مدیریت دانشگاه‌ها را دشوار کرد و تصویر خوبی را از دانشگاه مخابره نکرد که باید واکاوی و علل آن شناسایی شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اداره ملی فضا و هوانوردی آمریکا (ناسا) اعلام کرد که عملیات اصابت فضاپیمای «دارت» با سیارک «دیمورفس» موفقیت آمیز بوده و اهداف مورد نظر محقق شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پژوهش جدید محققان نشان می‌دهد که میکروب‌ها میلیون‌ها سال پیش در مریخ باعث ایجاد تغییرات اقلیمی در این سیاره شدند. آنها همچنین دریافتند که بیوسفر (زیست‌کره) اولیه اثر خودتخریبی داشته است.

خبرگزاری مهر

قم - آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری از آیت‌الله نوری همدانی عیادت کردند.