یک‌شنبه 15 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری فارس

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان نشان دادند که غشاهای سفارشی بسیار نازک مبتنی بر پلیمر می‌توانند به طور موثر نمک را از آب دریا و آب نمک حذف کنند. این فناوری می‌تواند جایگزینی امیدوارکننده برای سیستم‌های موجود نمک‌زدایی آب باشند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - امروزه در بسیاری از قطعات هواپیما از کامپوزیت‌های چاپ سه‌بعدی استفاده می‌کنند. بهره‌گیری از نانولوله‌های کربنی (CNTs) در طول فرآیند ساخت قطعات بسیار مورد توجه است. برای چنین اجزایی، چاپ سه‌بعدی می تواند وسیله‌ای مقرون به صرفه برای ساخت و تعبیه بسته‌های حسگر یکپارچه فراهم کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آخرین دستاوردهای صنعتی در حوزه تولید محصولات و ساخت تجهیزات مرتبط با فناوری نانو، در قالب ویرایش هفتم کتاب محصولات و تجهیزات فناوری نانو ساخت ایران و در شش جلد منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «کمیته اجرایی سند تحول آموزش عالی» با ابلاغ قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم، به صورت رسمی در دانشگاه مازندران تشکیل شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جایگاه «سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران» با موافقت شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به سطح معاونت این وزارتخانه ارتقاء پیدا کرد.

خبرگزاری مهر

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس از جلسه وزیر علوم با 15 دانشگاه برتر در خصوص وضعیت برگزاری کلاسها خبر داد و گفت: تقریبا 98 درصد کلاس ها در تربیت مدرس حضوری برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان حوزه ستاره‌شناسی به تازگی ده‌ها لنز گرانشی جدید در فضا شناسایی کرده‌اند که این لنزها می‌توانند ضمن برملاکردن ماهیت «ماده تاریک» همچنین کهکشان‌های بسیار قدیمی را نیز برای دانشمندان هویدا سازند.