یک‌شنبه 15 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان دپارتمان مهندسی مواد دانشگاه آکسفورد روشی برای دستکاری و قرار دادن دقیق نانوسیم‌ها با دقت زیر میکرون ابداع کرده‌اند. این کشف می‌تواند توسعه تراشه‌های کامپیوتری کوچکتر و قدرتمندتر را تسریع کند. تیمی از محققان دپارتمان مواد دانشگاه آکسفورد به سرپرستی هاریش باسکاران، پروفسور نانومواد کاربردی، رویکرد موفقیت‌آمیزی را برای برداشتن تک نانوسیم‌ها...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان فیلمی را به اشتراک گذاشته‌اند که نشان می‌دهد نهنگ‌های قاتل سریالی آفریقای جنوبی (اورکاها) بازگشته‌اند و از همیشه گرسنه‌تر هستند. آنها به یک کوسه سفید بزرگ حمله می‌کنند و جگر آن را می‌خورند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فیزیکدان‌های «سیتی کالج» نیویورک یک شبه‌ذره مغناطیسی جدید ایجاد کرده‌اند که مسیری امیدوارکننده به سمت تحقق تاثیرات اپتیکال مواد مغناطیسی و ذخیره‌سازی دیجیتالی داده‌ها است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه پیام نور، محسن حیدری افزود: مهلت ثبت نام غیرحضوری، درخواست مهمان و انتخاب واحد دانشجویان مقطع کارشناسی تا 20 مهرماه سال جاری تمدید شد. مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور افزود: دانشجویان توجه داشته باشند، در صورتی که بنا بر اختلالات اینترنتی امکان ثبت نام اولیه و غیرحضوری برایتان مقدور نیست می‌توانند به صورت حضوری در بازه زمانی...

خبرگزاری مهر

در نشست هم اندیشی مدیران حوزه اجتماعی و خیرین وزارت بهداشت با صندوق رفاه دانشجویان بهسازی فضاهای دانشجویی علوم پزشکی با کمک خیرین مطرح شد.

خبرگزاری دانشجو

خبرگزاری مهر

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور گفت: مهلت ثبت نام غیرحضوری پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی سال 1401 دانشگاه پیام نور تا 20 مهرماه تمدید شد.

خبرگزاری مهر

گرگان - مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: منطق فائق و استدلال غالب دین مبین اسلام، تئوری راهگشای بشریت در همه دوره‌ها و اعصار تاریخ است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - صندوق نوآوری و شکوفایی 50 میلیارد ریال تسهیلات به 11 شرکت دانش بنیان لرستانی پرداخت کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه برخی به دنبال برهم زدن فضای آموزش در مدرسه بودند و از اقتضای سن و هیجانات نوجوانان و کنجکاوی دانش آموزان استفاده کردند، گفت: برخی در پی این بودند مدرسه را با چالش مواجه کنند و برخی اغتشاشات که در گوشه‌هایی شکل گرفت را به مدرسه بکشانند که این موضوع با درایت مدیران و هوشمندی دانش آموزان و اولیاء محقق نشد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تمامی دانشجویان شهریه پرداز دوره روزانه دانشگاه علوم پزشکی تهران در همه مقاطع که متقاضی دریافت تسهیلات شهریه در سال جاری هستند می‌توانند با مراجعه به پرتال صندوق رفاه دانشجویان به نشانی https://portal.srd.ir/ درخواست خود را ثبت کنند. برای ورود به سامانه، لازم است VPN خاموش باشد. دانشجویان برای دریافت وام شهریه، می‌بایست تعهد محضری، ضامن معتبر...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اولین جشنواره داستان کوتاه «روایت تسخیر» توسط بنیاد بین‌المللی استکبارشناسی برگزار می‌شود. این جشنواره با محور‌های جنایات آمریکا قبل و بعد از انقلاب اسلامی، تحریم‌ها، ترور دانشمندان ایرانی، بدعهدی‌های آمریکا، افول آمریکا و سایر موضوعات مرتبط برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است مهلت ارسال آثار تا 20 مهرماه 1401 بوده و 20 اثر برگزیده در کتاب مجموعه...