یک‌شنبه 15 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری مهر

جزییات برگزاری پنجمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران سال 1401 اعلام شد.

خبرگزاری مهر

وزیر علوم با اشاره به اینکه در ضمن رعایت قوانین باید حرف دانشجویان شنیده شود گفت: در حادثه دانشگاه شریف شخصاً به دانشگاه رفتم و صحبت‌های دانشجویان را شنیدم.

خبرگزاری مهر

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اتفاقات اخیر در برخی دانشگاه ها گفت: تعمیم مسئله یک دانشگاه به سایر دانشگاه‌های کشور و نظام آموزش عالی کشور قطعاً نادرست و غیرواقعی است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدحسین بهشتی معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه معاونت علمی وظیفه توسعه علم و فناوری را در کشور دارد، گفت: بازاریابی و فروش از مباحث بسیار حائز اهمیت برای هر شرکت محسوب می‌شود که در طول نمایشگاه ایران ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان باید به این موضوع بپردازند. رئیس دهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پژوهشگران به تازگی موفق شده‌اند یک توانایی جدید در برخی ویروس‌ها کشف کنند. آن‌ها می‌توانند بر محیط خود نظارت کنند. این توانایی احتمالاً برای تولید داروهای ضدویروس مفید خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آزمایش‌های تجربی فیزیکی ثابت کرده است که پدیده درهم‌تنیدگی کوانتومی که از دهه 1930 میلادی شناخته شده بود یک پدیده واقعی است و جایگاهی مهم در طبیعت دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرده است که هیچ مدرک قانع‌کننده‌ای از پیش‌نشانگر الکترومغناطیسی برای زلزله وجود ندارد اما پژوهشگران در حین مطالعه بر روی زمین‌لرزه‌های کالیفرنیا، تغییراتی را در میدان مغناطیسی محلی کشف کردند که آن‌ها را به یافتن راهی برای پیش‌بینی وقوع زلزله امیدوار کرده است.

خبرگزاری مهر

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد: از این پس ارائه مجوز برای راه اندازی مراکز علمی کاربردی مشروط به تضمین شغل دانش آموختگان شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از ایندپندنت (Independen)، «تیز نیش» (Hyper Sting) هواپیمای جدیدی است که اسکار وینالز (Oscar Vials)، صنعتگر و طراح مفهومی اسپانیایی، طراحی کرده است که سه برابر سرعت صوت پرواز خواهد کرد. نام جالب این هواپیمای جت از طرح نوک‌تیز آن الهام گرفته است. وینالز می‌گوید: «بدنه‌ای به شکل نیش بزرگ با نوک بسیار تیز خواهد داشت که کارکرد آن کنترل گردش...