یک‌شنبه 17 تیر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در دومین روز اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها بر خروج از انفعال فرهنگی، پرکردن اوقات فراغت دانشجویان و راه‌اندازی خانه‌های مهارت با همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و گفت: راه حل مقابله با ناامیدی و مهاجرت دانشجویان مشارکت دادن آنها در کارها است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهلت ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دکتری سال تحصیلی 1402-1401 دوره‌های روزانه، نوبت‌دوم (شبانه) و پردیس دانشگاهی که پیش از این تا 7 شهریور اعلام شده بود، تا جمعه 11 شهریور تمدید شد. پذیرفته‌شدگان برای ثبت‌نام الکترونیکی موظف هستند که در بازه زمانی اعلام شده به سامانه آموزشی گلستان دانشگاه علامه‌طباطبائی مراجعه‌کنند و فرآیند ثبت‌نام را انجام‌دهند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا منادی در دومین روز برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها پارک‌های علم و فناوری که امروز 11 شهریورماه در مرکز پژوهش‌های صنعتی ایران برگزار شد، با بیان اینکه کسی که در سنگر وزارت علوم و ریاست دانشگاه است باید بداند چه مسئولیت مهم و ارزنده ای دارد، تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جایگاه خاصی برخوردار است، تمام مسئولان دانشگاه‌ها...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبدالحسین کلانتری صبح امروز در دومین روز از اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها با ارائه تصویری کلی از وضع موجود گفت: گرانی و کاهش خرید موجب کوچک شدن سفره مردم شده است که مساوی با افزایش دانشجویان کم برخوردار خواهد بود. وی همچنین به کم ارزش شدن آموزش‌های دانشگاهی و کاهش تمایل به تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: این درحالی است که افزایش حضور...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تلسکوپ فضایی جیمز وب، تصویر یک سیاره فراخورشیدی به نام HIP 65426 b را ارسال کرده است. کیفیت این تصویر، اخترشناسان را به کشف سیارات فراخورشیدی جدیدتر و کوچک‌تر امیدوار کرده است.

خبرگزاری مهر

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از برگزاری آزمون های کتبی شصت و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و سی و ششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی با حضور 4 هزار و 500 نفر خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دومین روز از اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان را خروجی وزارت علوم دانست و افزود: در بحث برجام، ریشه ایران در آموزش عالی است؛ یعنی علم باعث شده است 1+5 پای میز مذاکره بنشیند.

خبرگزاری مهر

معاون فرهنگی وزیر علوم از ابلاغیه در خصوص حجاب و عفاف به روسای دانشگاه ها خبر داد و گفت: نگاه به این موضوع تا حد امکان ایجابی باشد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدرضا مردانی رئیس بسیج اساتید در دومین روز از اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: این دوره از آموزش عالی در نوع خودش کم نظیر است، معدل خوبی به انتصابات وزیر علوم می‌دهم. وی با تاکید بر اینکه این دوره فرصت خوبی برای پیاده سازی اهداف گام دوم انقلاب است، گفت: جوان گرایی مورد تاکید مقام معظم رهبری و کادر سازی از اهداف بسیار مهم و اولویت دار...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، عباس شیراوژن در آیین افتتاحیه چهاردهمین المپیاد ورزش های قهرمانی دانشجویان پسر وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: کمبود سایر دانشگاه‌ها در زمینه تجهیزات ورزشی به زودی برطرف خواهد شد. شیراوژن یادآور شد: در برگزاری المپیادهای ورزشی رعایت اخلاق حرفه‌ای، جوانمردی و منش پهلوانی به شرکت کنندگان...

وب‌گاه عصر ایران

تنها یک دستورالعمل خاص برای همه وجود ندارد که طی آن مغز به بافت‌های چربی آن دستورالعمل را بفرستد. بلکه ماجرا ظریف‌تر از این حرفهاست و این دو نوع نورون، مثل پدال گاز و ترمز در راستای سوزاندن چربی‌ها عمل می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دومین روز برگزاری اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها از محصولات لیزر جراحی لانگ پالس هولمیوم و چند محصول دانش بنیان دیگر رونمایی کرد.