یک‌شنبه 17 تیر 1403

آموزشی

آموزشی

وب‌گاه عصر ایران

تنها یک دستورالعمل خاص برای همه وجود ندارد که طی آن مغز به بافت‌های چربی آن دستورالعمل را بفرستد. بلکه ماجرا ظریف‌تر از این حرفهاست و این دو نوع نورون، مثل پدال گاز و ترمز در راستای سوزاندن چربی‌ها عمل می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دومین روز برگزاری اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها از محصولات لیزر جراحی لانگ پالس هولمیوم و چند محصول دانش بنیان دیگر رونمایی کرد.

خبرگزاری مهر

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: هم اکنون بسیاری از خوابگاه های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حد مناسب و متوسط به تجهیزات ورزشی مجهز هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قائم‌مقام وزیر علوم در دومین روز اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص دانشگاه‌ها مبنی بر اینکه نباید به دانشگاه‌ها به چشم هزینه‌ای نگاه کرد، گفت: دانشگاه‌ها سرمایه کشور هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در دومین روز اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها بر ضرورت جوان‌گرایی و کادرسازی تأکید کرد و گفت: مشکلات کشور باید بر پایه علم دانشگاهیان حل شود.

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: این دوره از آموزش عالی در نوع خودش کم نظیر است، معدل خوبی به انتصابات وزیر علوم می‌دهم.

خبرگزاری مهر

رئیس مرکز هیأت‌های امنا وزارت علوم گفت: 92 تا 94 درصد بودجه دانشگاه‌ها پرسنلی است، 15 درصد درآمد بودجه دانشگاه از درآمد اختصاصی است، باید برنامه ریزی کرده و درآمدها را افزایش دهیم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشمندان با شبیه‌سازی رایانه‌ای یک ماشین ظرفشویی ساده‌شده نشان دادند که با استفاده از بخار داغ و خشک و بدون استفاده از مواد شوینده می‌توان باکتری‌های مقاوم به حرارت روی ظروف را در کمتر از 30 ثانیه از بین برد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تصویب و اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان که حاصل سه سال کار کارشناسانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مجلس شورای اسلامی است، نقشه راه 15 تا 20 سال آینده اقتصاد دانش بنیان کشور را ترسیم می‌کند که با نگاه ویژه رییس جمهور در دولت سیزدهم شتاب گرفت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و فناوری در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه‌رو بود که خلاصه‌ای از آنها را می‌توانید در ادامه بخوانید. کار فرهنگی پایدار در بستر آموزشی امکانپذیر است معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: برای ایجاد تغییر که نتایج آن در عمل مشاهده می‌شود و ملموس باشد. راهبردی جز تغییر نگاه در فعالیت‌ها و موضوعات فرهنگی وجود ندارد. افزایش...