یک‌شنبه 27 خرداد 1403

آموزشی

آموزشی

وب‌گاه عصر ایران

زمانی که خورشید به هشت میلیارد سالگی برسد، زمین را نابود نمی‌کند، در عوض به حداکثر دمای خود می‌رسد. حداقل دو میلیارد سال دیگر زمان لازم است تا دمای ستاره کاهش یابد و اندازه آن به دو برابر اندازه امروزی برسد.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه خبر آنلاین

یک فعال صنفی به خبرآنلاین گفت: «خبرهای مالی درخصوص معلم‌ها به سرعت رسانه‌ای می‌شود، حتی دولت پیش از اجرای تعهد مالی این خبرها را منتشر می‌کند، ولی باور کنید بیش از 90 درصد این وعده‌ها اجرا نمی‌شوند.»

خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر

قائم مقام دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: براساس قانون، ساماندهی سهمیه‌ها باید به کنکور سال 1402 برسد و ظرف 6 ماه تعیین تکلیف شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک نوآوری پیشرو در زمینه هوش مصنوعی در اختیار شرکت‌های بزرگ فناوری قرار خواهد گرفت که بطور بالقوه می‌تواند دوام باتری گوشی‌های هوشمند را تا 30 درصد ارتقا داده و مصرف برق را پایین بیاورد.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پژوهشگران کره‌جنوبی موفق شدند با الهام از چشم حشرات، دوربین فوق نازک جدیدی طراحی کنند که مشکلات بیماران در هنگام معاینه دهان را از بین می‌برد. آنها امیدوار هستند از این دوربین در گوشی‌های هوشمند و هواپیماهای بدون سرنشین نیز استفاده شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه در پی افتخار آفرینی دانش‌آموزان کشور در کسب مقام نخست المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک 2022 در توئیتی نوشت: دانش‌آموزان امروز و دانشمندان فردای ایران خاطره دانشمندان بزرگ این مرز و بوم کهن را زنده کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهور در پیام تبریک کسب مقام نخست تیم دانش‌آموزان ایران در المپیاد دانش‌آموزی نجوم و اختر فیزیک جهان نوشت: فرزندان فرهیخته و بلندهمت ایران بار دیگر برگ زرین دیگری به دفتر پرافتخار علم و فرهنگ کشور افزودند.

وب‌گاه عصر ایران

نقش و نگارهای سیاره همچون یک شاهکار مینیاتوری در طول نوارهای رنگی آن و دور "لکه بزرگ سرخ" معروف این غول گازی خودنمایی می‌کنند و همچنین یک نمای بی‌سابقه از شفق‌های قطبی در قطب شمال و جنوب این سیاره را نشان می‌دهند.