دوشنبه 16 مهر 1403

آموزش و پرورش

آموزش و پرورش

وب‌گاه مشرق نیوز

در سال تحصیلی 1402-1401 در مقاطع تحصیلی مختلف 929 هزار و 798 نفر از تحصیل بازماندند که بیش از 175 هزار نفر از این دانش آموزان در دوره ابتدایی تحصیل می‌کرده‌اند.

وب‌گاه گسترش

آب آشامیدنی از جمله منابع خدادادی است که روزی به اتمام می رسد. استفاده درست از منابع آب های زیرزمینی در این دوران که اکثر کشورها با مشکل بی پولی دست و پنجه نرم می کنند، برای ادامه حیات و زندگی لازم است. در همین راستا شرکت آب و فاضلاب تصمیم به قطع آب مدارس دواتی که حق انشعاب را نپرداختند کرده است.

وب‌گاه تابناک

وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه درسی مدارس باید بازمهندسی شود زیرا خلأهای زیادی دارند و خشک، منفعل و استعدادکش هستند.

وب‌گاه مشرق نیوز

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور اظهار داشت: برای کنکور باید معیارهای جدیدی وضع شود تا رقابت عادلانه و برابر باشد و بازنگری در کنکور ضروری است.

خبرگزاری مهر

وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه درسی مدارس باید بازمهندسی شود زیرا خلاءهای زیادی دارند و خشک، منفعل و استعدادکش هستند.

وب‌گاه الف

در روزهای گذشته و پس از اعلام نتایج و انتخاب رشته کنکور سراسری سال 1403، موجی از نگرانی را در میان داوطلبان کنکور شاهد بودیم و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم درباره حذف مصوبه تأثیر قطعی معدل بر نتایج کنکور، اعلام کرد که تغییرات مصوبه در خصوص آزمون سراسری به داوطلبان کنکور امسال نمی‌رسد.

خبرگزاری دانشجو

وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه درسی مدارس باید بازمهندسی شود زیرا خلاءهای زیادی دارند و خشک، منفعل و استعدادکش هستند.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه 30 درصد از جمعیت کشور ما زیر خط فقر هستند، گفت: کسانی که دچار فقر شدید هستند عمدتاً افراد بیکار هستند.

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از مشارکت 11 هزار و 170 نفر از دانش‌آموزان سمپاد در جشنواره هنری خبر داد.

خبرگزاری مهر

شهردار منطقه 8 تهران لزوم به‌کارگیری تمهیدات لازم برای توقف سرویس‌های دانش‌آموزان در محوطه داخلی مدارس را در کاهش بار ترافیکی معابر منتهی به مدارس تأثیرگذار دانست.

وب‌گاه عرشه آنلاین

جمعیت دانش آموزان دوره متوسطه 100 هزار نفر در مجموع نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. جمعیت دانش آموزان دوره متوسطه 100 هزار نفر در مجموع نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. به گزارش عرشه آنلاین؛ معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سهم مهارت آموزی در سال تحصیلی 1402- 1403 به 39.7 درصد رسیده که امسال با برنامه ریزی در پایه دهم به 45 درصد می‌رسد تا بتوانیم تا پایان برنامه هفتم به...

وب‌گاه عرشه آنلاین

مجلس طرحی جدید برای مجازات اتباع افغان و غیرمجاز به خاک ایران در نظر گرفته است مجلس طرحی جدید برای مجازات اتباع افغان و غیرمجاز به خاک ایران در نظر گرفته است به گزارش عرشه آنلاین به تازگی طرحی در صحن مجلس اعلام وصول و در نوبت بررسی قرار گرفت که مطابق با آن، خارج یا وارد کردن یا عبور دادن غیرمجاز فرد یا افراد از مرزهای کشور جرم محسوب می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طبق جدیدترین آمار‌های ارائه شده تاکنون 100 هزار میلیارد تومان از اعتبارات پروژه‌های نهضت ملی مسکن تامین و حدود 51 هزار و 298 واحد مسکونی فروش اقساطی شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

19 سال پیش در چنین روزی شاهد برداشت 100 میلیون دلاری از صندوق ذخیره ارزی بودیم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه عرشه آنلاین

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران عنوان کرده که حدود 10تا12هزار واجد شرایط ورود به کلاس اول ابتدایی، برای ثبت‌نام مراجعه نکرده‌اند. سال‌تحصیلی جدید 14روز دیگر رسماً آغاز می‌شود، اما هنوز برخی از والدین برای ثبت‌نام کودکان 6سال تمام خود در کلاس اول ابتدایی اقدام نکرده‌اند. به گزارش عرشه آنلاین، آمار کلی این افراد هنوز منتشر نشده، اما در یک نمونه مدیرکل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های...