جمعه 7 اردیبهشت 1403

آیت الله طالقانی: مردم باید حاکم باشند / مذاکرات خرازی با بعثی‌ها پس از جنگ تحمیلی / روزی که مصدق انگلیسی‌ها را اخراج کرد / تویوتا 2000 جی تی 67 / بازی ابر‌ها در دل طوفان

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع
آیت الله طالقانی: مردم باید حاکم باشند / مذاکرات خرازی با بعثی‌ها پس از جنگ تحمیلی / روزی که مصدق انگلیسی‌ها را اخراج کرد / تویوتا 2000 جی تی 67 / بازی ابر‌ها در دل طوفان

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتا متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتا متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

آیت الله طالقانی: مردم باید حاکم باشند

مرحوم آیت الله طالقانی در فروردین 1358 در مدرسه فیضیه سخنرانی داشتند و تاکید کردند، هرچند نظام طاغوت منهدم شده، مرحله سخت‌تر از انهدام، سازندگی است. آیت الله طالقانی در ادامه از نقش مردم در مسیر انقلاب می‌گوید. این ویدیوی کم نظیر را در «تابناک» می‌بینید.

مذاکرات خرازی با بعثی‌ها پس از جنگ تحمیلی

پس از پایان جنگ تحمیلی و پیروزی ایران در این نبرد هشت ساله، عراق به کویت حمله کرد که یک ائتلاف غربی - عربی با محوریت آمریکا، ضربات سختی به ارتش صدام وارد و ارتش بعث را وادار به عقب نشینی به خاک عراق کردند و در ادامه نیز روایت اسقاط رژیم صدام حسین کلید خورد. در این دوران، صدام حسین تلاش کرد از در حسن همجواری با کشورهای مختلف از جمله ایران وارد شود و ایران نیز به دنبال مشخص شدن تکلیف جنگ نظیر تعیین نوار مرزی دقیقی، تبادل اسرا و... بود. تصاویری که می‌بینید از دیدار کمال خرازی، وزیر وقت امورخارجه به عراق پس از ده سال قطع روابط بین المللی است.

روزی که مصدق انگلیسی‌ها را اخراج کرد

در جریان ملی شدن صنعت نفت در ایران، محمدمصدق، نخست وزیر ایران اقدام به اخراج کارمندان انگلیسی فعال در صنایع نفتی ایران در آبادان نمود. این اقدام آنچنان برای بریتانیا گران تمام شد که برای متوقف کردن دستور مصدق، به شورای امنیت سازمان ملل متوسل شد. فیلمی از این اتفاق را با زیرنویس فارسی با این توضیح در «تابناک» می بینید که ادبیات فیلم متعلق به بریتانیاست و طبیعتا لحن راوی در آن دوران در راستای منافع بریتانیا بوده است.

بررسی تویوتا 2000 جی تی مدل 1967

خودرو بسیار محبوب «تویوتا 2000 جی تی / Toyota 2000GT» یک خودرو لاکچری اسپرت، تولید کمپانی تویوتا با همکاری یاما‌ها بود که بین سال‌های 1967 تا 1970 به تولید رسید. در این ویدیو، صاحب یکی از بزرگ‌ترین نمایندگی‌های تویوتا در فرانسه مشکلات به دست آوردن این خودرو برای هدیه دادن به پدرش را عنوان می‌کند؛ طرفداران خودرو‌های اسپرت لاکچری کلاسیک، این ویدیو را از دست ندهند.

بازی ابرها در دل طوفان

وقتی ابرها در دل طوفان بازی می‌کنند، تصاویری فوق العاده خلق می‌شود؛ تصاویری که اکنون در قاب یک تایم لپس 4K در تابناک می‌بینید.