دوشنبه 9 مهر 1403

احیای فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را از وابستگی به بیگانگان نجات می‌دهد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
احیای فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را از وابستگی به بیگانگان نجات می‌دهد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت رمز موفقیت ملت ایران در گام دوم انقلاب است گفت: احیای فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را از وابستگی به بیگانگان نجات می‌دهد و ملت را از توطئه‌های دشمنان در امان نگه می‌دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در دومین اجلاسیه 110 شهید طلبه و روحانی کنگره شهدای استان مرکزی در مصلی بیت المقدس اراک گفت: ملت ایران امانت بزرگ ایثار و شهادت را در طول 43 سال گذشته حفظ و از آن به خوبی صیانت نمودند و گام دوم انقلاب اسلامی باید امانت ایثار و جهاد که میراث ارزشمند شهدا است به خوبی حفظ شود و رمز موفقیت ملت ایران در گام دوم انقلاب فرهنگ ایثار و شهادت است.

دری نجف آبادی، با اشاره به اینکه شهید مطهری فرهنگ ایثار و شهادت را رمز موفقیت بشریت در مقاطع مختلف می داند اظهار کرد: سیره و آثار شهید آیت الله مطهری راهگشای مسیر سعادت و پیشرفت جامعه و بهترین چراغ راه هدایت نسل جوان است.

وی افزود: احیای فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را از وابستگی به بیگانگان نجات می دهد و ملت را از توطئه های دشمنان در امان نگه می دارد و لذا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یک ضرورت مهم است.

امام جمعه اراک گفت: باب جهاد و شهادت در جامعه همواره زنده و پویا است و اقتدار روز افزون نظام اسلامی و خلق دستاوردهای عظیم در 43 سال گذشته به برکت فرهنگ ایثار و شهادت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: فرزندان امام خمینی (ره) در طول 43 سال گذشته با روحیه ایثار، شهادت و مجاهدت در مقاطع مختلف حماسه های بزرگی خلق کردند و به برکت شهید سلیمانی ها و حججی ها نام انقلاب اسلامی و ایران عزیز همواره در تاریخ و عرصه های مختلف درخشان و ماندگار است.

دری نجف آبادی، یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت راه عزت، سعادت و سربلندی ملت است و باید تا ظهور حضرت مهدی (عج) همواره در جامعه زنده باشد.

وی اضافه کرد: به برکت برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی و وجود 7100 شهید استان مرکزی فضای استان در طی سال های گذشته با فرهنگ ایثار و شهادت آمیخته است و برکات بسیار فراوانی برای مردم داشته است و زحمات همه عزیزان در زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا قابل تقدیر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری باتاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادامه مسیر کنگره شهدای استان مرکزی از تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با ایشان بود، گفت: استان مرکزی استان جهاد، شهادت و استان امامین انقلاب اسلامی است و برگزاری مراسمات در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا مایه امید و دلگرمی است.

دری نجف آبادی، مسائل حاشیه ای نباید اصل انقلاب و دستاوردهای عظیم انقلاب در حوزه های مختلف را زیر سوال ببرد و دامن نزدن به حاشیه ها از وظایف همه مردم است و باید آرامش و امنیت جامعه همواره حفظ و برقرار باشد.

امام جمعه اراک گفت: روحانیت همواره در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی افتخار آفرین و حماسه ساز بوده و تقدیم 4 هزار شهید روحانی در کشور و بیش از 110 شهید روحانی در استان مرکزی نشان از پیشتازی و جلوداری روحانیت در دفاع از ارزش های اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه روحانیت در حوادث و بحران هایی چون سیل، زلزله و کرونا نیز حماسه‌های بزرگی خلق کرد و این برنامه‌ها فرصتی مناسب برای تبیین نقش مهم و اثرگذار جامعه روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و نسل جوان باید از حماسه‌های انقلاب آگاه شود و این مسئله با جهاد تبیین محقق خواهد شد.

انتهای پیام /