پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اختصاص 70 درصد تخت‌های ICU بیمارستان دزفول به بیماران کرونایی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اختصاص 70 درصد تخت‌های ICU بیمارستان دزفول به بیماران کرونایی

دزفول - ایرنا معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: 70 درصد تخت‌های آی سی یو بیمارستان بزرگ دزفول به بیماران کرونایی اختصاص یافته تا درصورت ادامه روند افزایشی بیماری، امکانات بیمارستانی جوابگو باشد.

به گزارش ایرنا عبدالناصر میرشکاک روز سه شنبه در گفت و گوی رادیویی افزود: متاسفانه هنوز مردم کرونا را جدی نگرفتهاند و با وجود دانش لازم درخصوص این بیماری، بینش کافی وجود ندارد. وی اظهارداشت: روزانه افراد بسیاری به بیماری کرونا مبتلا و یا جان خود را از دست می‌دهند که این امر خسارت‌های زیادی برای جامعه و وزارت بهداشت داشته است. معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به عوارض جبران ناپذیر کرونا گفت: یکی از دلایلی که باعث شد بیمارستان بزرگ دزفول در یک ماه گذشته بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را داشته باشد و آمار 10 برابر ماه قبل شود این است که بعد از 13 بدر مردم کرونا را شوخی گرفتند. وی به مردم توصیه کرد هنگام خرید فقط یک نفر از منزل خارج شود چراکه استیصال خانواده‌هاییکه یکی از اعضای آنها بدلیل کرونا فوت کرده، دردناک است. میرشکاک افزود: تاکنون هیچ مشکلی به اندازه کرونا در دزفول نداشتیم که این مشکل هم فقط با رعایت مردم مهار می‌شود. وی با اشاره به اینکه 80 درصد افرادی که آلوده به ویروس کرونا هستند، علائم ندارند گفت: پیش مراکز 16 ساعته از 2 ماه قبل در دزفول راه اندازی شده و به صورت شبانه روزی فعال هستند.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: افراد پس از مثبت شدن تست کرونا تا زمان برطرف شدن علائم بیماری یا در خانه و یا در نقاهتگاه بستری می‌شوند، همچنین افرادی که علائم شدید دارند به بیمارستان منتقل می‌شوند. وی افزود: متاسفانه برخی افراد برای قرنطینه شدن در خانه یا نقاهتگاه مقاومت می‌کنند لذا مجبوریم از دادستان کمک بگیریم در حالی که هر کدام می‌توانند افراد زیادی را به کرونا مبتلا کنند. میرشکاک گفت: همه امکانات در بیمارستان بزرگ دزفول فراهم است ولی اگر این بیماری جدی گرفته نشود، فاجعه بار خواهد بود. وی افزود: تاکنون 60 نفر از کارکنان بیمارستان از جمله مدیر و مدیر مالی بیمارستان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که اگر این روند تداوم یابد، وضعیت بحرانی می‌شود. معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به اختصاص 30 درصد از تخت‌های بیمارستان و 70 درصد از تخت‌های آی سی یو به بیماران کرونایی افزود: ظرفیت برخی بخش‌ها مانند بخش اعصاب و روان و بیماری‌های قلبی به درمان بیماران کرونایی اختصاص یافته و این به معنای کاهش ظرفیت پذیرش بیماران قلبی عروقی و اعصاب و روان است.

دزفول پس از اهواز بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در خوزستان دارد.

دانشگاه علوم پزشکی دزفول شهرستان‌های دزفول، شوش و گتوند را زیرپوشش دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*