دوشنبه 9 مهر 1403

اختلالات روانی، آغوش گرم مادر را به قتلگاه تبدیل کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اختلالات روانی، آغوش گرم مادر را به قتلگاه تبدیل کرد

کرمان - ایرنا - حدود 6 تا 10 سال از اولین دیدارشان می گذشت همان زمانی که ماما سوگند و فاطمه را برای اولین بار در آغوشش گذاشت و او با مهر مادری شیرشان داد و چون کوهی ستبر مراقبشان بود اما حالا اختلالات روانی همان مادر را به قاتل فرزندان خود تبدیل می کند.

به گزارش ایرنا، سایه شب بر سر شهر دامن افکنده بود، مادر گوشه ای از اتاق نشسته بود و زندگی تلخ و ناکامی های ناتمامش را دوره می کرد.

حالا او بعد از اعتیاد همسرش به مواد صنعتی شیشه به خانه پدری برگشته بود و در حالی که درر انتظار جدایی بود با سوگند و فاطمه دختران 10 و 6 ساله اش و البته نیازهای مالی و شرایط بد روحی اش تنها مانده بود.

انگار قرار نبود زندگی روی خوشش را به زنی جوان که امیدها و آرزوهای بسیاری را در سر پروانده بود نشان بدهد.

خانه پدری فقط چهار دیواری امنی بود که فقط ترس و هراس از دست دادن جان خودش و بچه هایش را توسط همسر شیشه ایش نداشت اما هزاران هزار نیاز روحی و مادی دیگر بود که بی پاسخ می ماند و البته برای کسی مهم نبود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اتفاق تلخ روز گذشته شهر کرمان را اینچنین تشریح می کند: خانمی با 38 سال سن 15 خرداد 2 دخترش را با خوراندن متادون به قتل می رساند.

کوروش احمد یوسفی افزود: این زن با همسرش که معتاد به مواد مخدر صنعتی است اختلاف شدید داشته که این اختلافات به مشکلات روحی و روانی وی منجر می شود.

وی اظهار داشت: زن به دلیل فشار مشکلات روحی روانی دچار افسردگی می شود و سال گذشته نیز چندین مرتبه برای درمان این مشکل به روانشناس و روانپزشک مراجعه کرده و تا 6 ماه قبل دارو مصرف می کرده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه همسر این زن قبلا تریاک مصرف می کرده و بعد از مدتی به مصرف شیشه گرایش پیدا می کند تصریح کرد: طبق گفته مادر خانواده زمانی که همسرش شیشه استفاده می کرده وی دچار ترس می شده و تا صبح به خاطر حفظ جان خود و بچه هایش بیدار می مانده است.

وی افزود: این زن زندگی همراه با زجر و ترسی را تجربه کرده و نهایت با تصمیم طلاق و جدایی از همسرش به خانه پدری خود برمی گردد.

احمدیوسفی اظهار داشت: مادر خانواده عزت نفس پایین و خلق افسرده ای داشته به طوری که با هرگونه تحقیر و تنشی از نظر روانی دچار تزلزل می شده است.

وی گفت: پدر این زن نیز سابقه افسردگی و بستری در بیمارستان را داشته است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: مادر خانواده مدعی است قصد داشته خودش و 2 فرزندش را بکشد لذا شربت تریاک را در شربت عرق نعنا حل می کند و به سوگند 10 ساله و فاطمه 6 ساله می خوراند و بعد از خوراندن این شربت پشیمان می شود و خودش شربت را نمی خورد.

وی افزود: این زن دلیل قتل فرزندانش را شرایط بد مادی و روانی خانواده عنوان می کند و می گوید فرزندانم را دوست داشتم.

احمدیوسفی اظهار داشت: مادر خانواده سابقه مصرف مواد مخدر و الکل را ندارد و احتمال گرفتار شدن به جنون آنی در زمان قتل در وی بسیار کم است زیرا او با داشتن زمان مناسب شربت متادون را تهیه و در شربت نعنا حل کرده و به بچه ها خورانده است.

وی گفت: بعد از اینکه مادر خانواده ساعت 12 شب شربت تریاک را به بچه ها می دهد، ساعت هفت صبح زمانی می بیند خون از حلق بچه ها بیرون زده برادرش را مطلع می کند و بعد از حضور اورژانس، پلیس نیز در صحنه حضور می یابد و وی را دستگیر می کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان تصریح کرد: مادر خانواده از نوع قاتلان انهدام کننده خانواده است که در مواردی اندکی که اتفاق می افتد مرد خانواده در این جایگاه قرار می گیرد.

وی توصیه کرد: خانواده ها به سلامت روان خود اهمیت بدهند و اگر کوچکترین علائم افسردگی و اضطراب را اعضای خانواده مشاهده کردند به روانشناس و روانپزشک مراجعه کنند.

احمدیوسفی تاکید کرد: سازمان های متولی نیز باید در امور سلامت خانواده ها مداخله کنند و ساختار سازمانی برای مداخله در امور روان خانواده ها در خانواده ها دارند.

*س_برچسب‌ها_س*