پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

20 استارتاپ در مراکز علمی کاربردی خراسان رضوی اجرا می‌شود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
20 استارتاپ در مراکز علمی کاربردی خراسان رضوی اجرا می‌شود

مشهد سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در خراسان رضوی گفت: تا پایان سال 20 استارتاپ در مراکز علمی کاربردی خراسان رضوی طراحی و اجرا می‌شود.

مشهد سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در خراسان رضوی گفت: تا پایان سال 20 استارتاپ در مراکز علمی کاربردی خراسان رضوی طراحی و اجرا می‌شود.

به گزارشخبرنگار مهر، محمدجواد حسین زاده سلجوقی ظهر شنبه در نشست خبری که در مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: به خاطر محدودیت‌های موجود تاکنون فقط دو استارتاپ اجرا شده که تا پایان سال 20 مورد دیگر در مراکز جامع علمی کاربردی طراحی و اجرا می‌شود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی با رسالت تربیت نیروی انسانی متخصص، کار آفرین و دارای مهارت موردنیاز کشور، در بخش‌های مختلف، صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر در حال فعالیت است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی بیان کرد: پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی از یکم تیر ماه آغاز شده است.

حسین زاده سلجوقی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی مهارت محور کشور است. این مراکز با نگاه تحولی در ساختار کلان آموزش‌های کاربردی شغل محور به عنوان دانشگاه نسل سوم و با هدف ارتقا کیفیت و کارآیی نیروی کار کشور از مهر ماه 1371 شروع به جذب دانشجو کرد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی اظهار کرد: این دانشگاه به منظور دستیابی به اهداف برنامه‌های توسعه‌ای کشور و تأمین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز با ترویج فرهنگ مهارت آموزی و کسب و کار دانش بنیان و نیز ارتقای توانایی‌های علمی، فناوری، و مهارتی دانشجویان گام برمی دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون با سرفصل دروس متنوع و متمایز از سایر دانشگاه‌ها بدون اتکا بودجه دولتی و با همکاری بخش غیردولتی، دارای بیش از 16 هزار و 500 دانشجو در سطح استان است.

حسین زاده سلجوقی افزود: این دانشگاه دارای بیش از 47 هزار مترمربع فضای آموزشی شامل کلاس، فضاهای کارگاهی، ازمایشگاهی، کتابخانه، رفاهی ورزشی و مراکز رشد خوشه‌های فناوری و مراکز نوآوری با ایده جذب خلاقیت‌ها و نوآوری افراد است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی، پس از استان تهران به عنوان دومین استان با جمعیت دانشجویی اشتغال به تحصیل در آموزش‌های مهارتی علمی کاربردی است.

وی افزود: پذیرش دانشجوی مقطع کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه از 1 تیرماه در 228 کد رشته محل کارشناسی و از 13 تیرماه در 286 کد رشته محل کاردانی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد به علاوه اینکه امکان ادامه تحصیل در سایر دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور برای دانشجویان، دانش آموزان و علاقمندان فراهم است.

حسین زاده سلجوقی اظهار کرد: با توجه به توصیه‌های عالی‌ترین مقامات و مسؤولان کشوری برای ارتقا فرهنگ مهارت آموزی و آموزش‌های علمی کاربردی دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی 90 کد رشته محل جدید را برای اولین بار در پذیرش جاری اجرا خواهد کرد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی ادامه داد: ظرفیت پذیرش مهر ماه 1401 در 514 کد رشته محل در سطح 30 مرکز آموزش علمی کاربردی استان با تعداد 36 هزار و 700 نفر است.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی 20 هزار و 410 صندلی دانشگاه را برای علاقمندان دوره کاردانی و 16 هزار 290 صندلی را برای پذیرش دانشجویان کارشناسی در مراکز آموزش علمی کاربردی استان آماده کرده است.

حسین زاده سلجوقی بیان کرد: تا آخر سال 20 استارتاپ طراحی شد به علاوه یکی از فعالیت‌های ما آموزش‌های بلند مدت و کوتاه مدت و پودمانی است که این دوره بیشتر بر شعار سال تبیین شده است.