شنبه 29 اردیبهشت 1403

استاندار خراسان رضوی: باید جامعه متمکن و متدین بسازیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار خراسان رضوی: باید جامعه متمکن و متدین بسازیم

مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی گفت: باید در جهت ایجاد جامعه متمکن و متدین به صورت همزمان تلاش کنیم زیرا وجود هر یک از این ویژگی‌ها به تنهایی برای جامعه کارگشا نیست.

علیرضا رزم‌حسینی روز سه‌شنبه در جلسه مشترک با معین‌های اقتصادی شهرستان چناران به صورت ویدئو کنفرانس افزود: باید برای ارتقای جامعه و کمک به حفظ ارزش‌ها در جهت تقویت بنیه اقتصادی مردم بیش از پیش تلاش شود.

وی ادامه داد: یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی عملکرد مسوولان دستگاه‌های اجرایی در استان همراهی و همکاری آنها با معین‌های اقتصادی و تسهیل فعالیت آنها در جهت انجام فعالیت‌های مختلف و ایجاد اشتغال در استان است.

استاندار خراسان رضوی گفت: امروز منزلت برای یک مقام مسوول سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی نیست بلکه کار اقتصادی بهترین کار سیاسی در وضعیت موجود کشور است.

وی افزود: باید با کار اقتصادی و فعالیت در زمینه توانمندی مردم از سرمایه‌های اجتماعی محافظت، رضایت مردم تامین و قلمرو جمهوری اسلامی تقویت شود.

رزم حسینی ادامه داد: امروز تهدیدات علیه جمهوری اسلامی بسیار زیاد است و همه دشمنان برای پایین کشیدن پرچم این کشور تلاش می‌کنند و تنها زمانی دشمن موفق به رسیدن به هدف خود می‌شود که مردم فقیر و ندار باشند و به دلیل مشکلات این چنینی به کف خیابان بیایند.

وی با بیان اینکه بوروکراسی منحوس اداری انقلاب و اسلام را تضعیف کرده است گفت: اصلاح این بوروکراسی منحوس و نظامات اداری مشکل‌دار در دست استان‌ها نیست و مدیران استانی هم مقصر نیستند.

استاندار خراسان رضوی افزود: تلاش مدیران استان خراسان رضوی در جهت جنگ با این بوروکراسی قابل تحسین است و همکاری و همراهی در جهت فعالیت مطلوب‌تر و رفع موانع برای کار توسط معین‌های اقتصادی به خوبی در استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) رمز موفقیت انسانها را در 6 ویژگی می‌داند که نخستین آن داشتن هدف است ادامه داد: در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی هدف ما تقویت بنیه اقتصادی و توانمندکردن مردم است و به جرات می‌توان گفت استان خراسان رضوی تنها استان کشور است که از ابتدای آغاز ساعت کاری روزانه برای اجرای طرح‌ها اقتصادی و کارگشایی در این زمینه اقدام می‌کند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز گفت: شهرستان چناران از جمله شهرستان‌های منحصربفرد استان است که در هر سه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری دارای توانمندی و ظرفیت است و همین ویژگی بستر و زمینه خوبی برای ایجاد اشتغال و میزبانی از جمعیت سرریز مشهد می‌باشد.

علی اکبر لبافی نژاد افزود: هم اکنون تعداد هشت معین اقتصادی در این شهرستان فعالیت دارد که در مجموع 111 فعالیت اقتصادی با حدود 440 میلیارد ریال با ظرفیت اشتغال 428 نفر توسط این تعداد در سامانه رصد معین‌های اقتصادی خراسان رضوی برای چناران ثبت شده است.

وی ادامه داد: شهرستان چناران جزو شهرستان‌های پایین جدول از نظر فعالیت‌های موثر معین‌های اقتصادی است که این وضعیت به دلیل عدم همکاری و هماهنگی لازم در این ارتباط است.

لبافی نژاد گفت: از مجموع 80 تفاهمنامه امضا شده در چناران در قالب فعالیت معین‌های اقتصادی استان، 25 طرح صنعتی است و میانگین پیشرفت فیزیکی این تعداد 11.5 درصد است.

*س_برچسب‌ها_س*