چهارشنبه 18 مهر 1403

استاندار خراسان شمالی: با موازی کاری فرهنگی مقابله شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار خراسان شمالی: با موازی کاری فرهنگی مقابله شود

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه موازی کاری معضل فعالیت های فرهنگی است، گفت: پراکندگی در حوزه فرهنگی تحت عناوین مختلف توسط دستگاه های متعدد در استان وجود دارد که باید با هم افزایی این مشکل را برطرف کنیم.

به گزارش ایرنا، محمد علی شجاعی روز دوشنبه در نشسست با اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: هر چند که موازی کاری فرهنگی مشکلی کشوری است ولی در استان می توانیم برای مقابله با این پراکندگی، هم افزایی بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: خون های زیادی در راه تحقق یک حکومت دینی در کشور ما ریخته شد و طبیعی است که این انقلاب بر اساس دین پایه ریزی شود و این مهم خواسته مردم است.

وی تصریح کرد: هرجا در راستای این دین مقدس حرکت نکرده ایم به مشکل برخورده ایم چرا که این دین کامل و در تمامی حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برنامه دارد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ارزش های دین مبین اسلام باید به عنوان یک باور قلبی در تمامی مسوولان وجود داشته باشد، گفت: مسوولان استان نیز در تمامی مناسبات خود خارج از تکلیف اسلام فعالیت نکرده اند چرا که به غیر از این خیانت به مردم می شود.

وی ادامه داد: تمامی خواسته های این جلسه در بخش سخت افزاری و نرم افزاری بعد از نشست با مسوولان استان تبدیل به مصوبه خواهد شد و به بخشی از دغدغه روحانیون استان رسیدگی می کنیم.

شجاعی افزود: استفاده از ارزش های دینی برای حل مشکلات مواد مخدر باید بعنوان پیوستی بین حوزه و استانداری تبدیل شود و از داشته های طلاب در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: باید نگاه تخصصی و کارشناسی در این زمینه داشته باشیم تا این طرح را عملیاتی کنیم.

حوزه در حل مشکلات اجتماعی در کنار دولت است

مدیر حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه این آیین گفت: حوزه علمیه استان علاوه بر فراگیری علوم دینی، در همه گیری کرونا در کنار جامعه بهداشت و درمان بودند و همراه این قشر در حاشیه شهرها در بحث خدمات اجتماعی و فرهنگی و در قالب طرح های جهادی کمک حال مردم آسیب دیده از کرونا بودند.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی بیان کرد: حوزه علمیه استان در بحث آسیب های اجتماعی خود را همکار و همسو با دولت می داند و سعی دارد به مشکلات و آسیب های اجتماعی وارد شود و مشکلات جامعه را در این بخش برطرف کند.

وی تصریح کرد: بعد از شیوع کرونا سامانه آموزش آنلاین فضای مجازی (LMS) در حوزه علمیه استان فعال شد و کلیه دروس حوزه در این استان به صورت آنلاین تدریس شد و 95 درصد از طلبه ها نیز در این کلاس ها حضور داشتند.

در پایان این نشست هم اندیشی اساتید حوزه های علمیه با استاندارخراسان شمالی از 21 نفر از اساتید و طلاب نمونه حوزه های علمیه خراسان شمالی تقدیر شد.

*س_برچسب‌ها_س*