سه‌شنبه 17 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایسنا

موسیقی نواحی همواره از سرمایه‌های بزرگ فرهنگی کشور محسوب شده است؛ هنری که نشان از جایگاه والای موسیقی در تاریخ ایران زمین دارد. در هر منطقه افرادی، سرآمدان شاخه ای از موسیقی نواحی هستند که هنر خود را سینه به سینه از گذشتگان فرا گرفته و به آیندگان منتقل می کنند. اما این چرخه گاه به درستی عمل نمی کند؛ چراکه در سال‌های اخیر درگذشت برخی از این هنرمندان، به منزله پایانی بر پیشینه غنی شاخه...

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل پست خراسان شمالی گفت: کرونا ترافیک مرسولات اینترنتی صادره از استان را در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 12 برابر کرد که در این بازه زمانی بیش از 6 هزار و 416 مرسوله ارسال شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: شرکت هواپیمایی ماهان 2 برنامه پروازی خود در این فرودگاه را به دلیل برنامه 6 ماهه زمستانی و کاهش مسافر لغو کرده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - دود تمامی فضای باغ و اطراف آن را فرا گرفته، برگ‌هایی که هوای تازه را برای نفس کشیدن به ارمغان آورده‌اند این روزها در گوشه و کنار باغ‌های خراسان شمالی دود و خاکستر می‌شوند و نفس را به شماره می‌اندازند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سالانه 700 هزار راس دام مازاد بر نیاز استان به صورت زنده و پرواری برای کشتار به دیگر استان‌ها حمل می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی گفت: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در مطب برخی از پزشکان استان، تراکم زیاد بیماران در فضای کوچک و نادیده گرفتن فاصله اجتماعی از عمده مسائلی است که مورد گلایه مردم واقع شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: این استان با بستری 78 بیمار مبتلا به کووید 19 در شبانه‌روز گذشته، بیشترین آمار بستری‌شدگان در یک روز از ابتدای شیوع این ویروس را ثبت کرد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بازگشایی مدارس و حضور فیزیکی معلمان و دانش‌آموزان در کلاس درس عامل پیک کرونا در استان نبوده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی در عصر کنونی، در پیگیری حقوق مردم تا استیفای کامل آن نقشی اساسی دارند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: از زمان تحویل چغندر در این شهرستان (12 مهرماه) تاکنون 18 هزار تن محصول به کارخانه قند این شهرستان خراسان شمالی تحویل شده است که این روند تا نیمه بهمن ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: همه دستگاه‌های عضو مدیریت بحران استان باید در برابر مخاطرات فصل سرما آمادگی لازم را داشته باشند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: 35 طرح نیمه‌تمام مربوط به هفت دستگاه اجرایی استان قابلیت واگذاری به بخش خصوص را دارد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس اتحادیه لبنیات، مرغ‌فروشان و قصابان بجنورد گفت: قیمت گوشت قرمز در مرکز استان خراسان شمالی نسبت به هفته گذشته 100 هزار ریال در هر کیلوگرم کاهش یافته است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: مددجویان استان در نیمه نخست امسال توانستند 305 هزار و 300 ماسک و لباس بیمارستانی (گان) تولید کنند.

خبرگزاری ایسنا

تکلیف محدودیت و تعطیلی بخشی از ورزش در 89 شهرستان مشخص شد؛ محدودیت ها در 43 شهرستان فاز اول، سه شنبه هفته جاری به پایان می رسد و در مورد 46 شهرستان دیگر محدودیت ها کماکان پابرجا خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تاکنون هزار و 661 نفر در برنامه های سوادآموزی استان ثبت‌نام کرده‌اند که بیشترین آن با 845 نفر در دوره انتقال است.