سه‌شنبه 17 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: مجموع گوشت قرمز تولیدی نیمه نخست امسال در این استان نسبت به سال 92 ابتدای دولت تدبیر و امید، 1.5 برابر شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه کافی نیست و برای کاهش میزان ابتلای مردم به ویروس کرونا، مراقبت‌ها باید از درون خانه‌ها آغاز شود.

خبرگزاری ایسنا

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی بیان کرد: باید همواره تلاش کنیم تا راه سردار سلیمانی به عنوان یک الگوی نمونه برای آیندگان ادامه دار باشد.

خبرگزاری ایسنا

سازمان هواشناسی کشور با صدور سه هشدار زرد رنگ از فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور همراه با وقوع رگبار و رعد و برق، بارش باران، وزش باد موقت و کاهش دما خبر داده و به کشاورزان مناطق مختلف کشور توصیه‌هایی را کرده است.

خبرگزاری ایرنا

ایرنا - بجنورد - اولین مرحله طرح جمع آوری معتادان و ارتقای امنیت اجتماعی روز چهارشنبه با حضور یگان های پلیس مبارزه با مواد مخدر و فرماندهی انتظامی در مناطق مختلف بجنورد مرکز استان خراسان شمالی آغاز و 100 معتاد متجاهر هم در این طرح جمع‌آوری شد.

خبرگزاری ایرنا

استان‌ها - ایرنا - حدود 9 ماه است که ویروس کرونا در کشور می تازد و به مدد رعایت نشدن تدابیر بهداشتی، نفس‌ها را به شماره انداخته است و جان می‌ستاند؛ حالا اما محدودیت های جدیدی اعمال شده و ممنوعیت‌های دیگری نیز در راه است تا با همکاری یکایک مردم زنجیره شیوع این بیماری قطع شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - جواد وظیفه‌شناس معلم و جانباز 30 درصد هشت سال دفاع مقدس شیروان براثر ابتلا به بیماری کووید19 درگذشت و امروز (چهارشنبه) در روستای حسین آباد این شهرستان به خاک سپرده شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: براساس آمارها، این استان 863 هزار نفری در سه شاخص تعداد کتابخانه، میزان عضویت و کتاب در بین کتابخانه‌های عمومی جزو سه استان برتر کشور است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا امانت کتاب در این استان را به یک پنجم کاهش داد گفت: در هفت ماه گذشته 100 هزار جلد کتاب از کتابخانه‌ها به امانت رفت.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: درمان هر بیمار کووید 19 به‌طور میانگین 200 میلیون ریال هزینه دارد و به همین علت باید به حوزه‌های بهداشت و پیشگیری توجه بیشتری شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - سرپرست هیات ایرانی باستان‌شناسی محوطه ویران‌شهر فاروج خراسان شمالی گفت: فصل دوم از فعالیت‌های مشترک باستان‌شناسان ایرانی و فرانسوی در این محوطه تاریخی که از ابتدای آبان ماه جاری آغاز شده بود، امروز (سه شنبه) پایان یافت.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - دبیر مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در خراسان شمالی گفت: با توجه به خطراتی که از ناحیه شیوع ویروس کرونا متوجه معلمان شده و جان شماری از آنان را نیز گرفته است، انتظار می‌رود دولت با تصویب عنوان «شهید تربیت»، به زحمات قشر پرتلاش فرهنگی ارج بیشتری بگذارد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هشدار داد: اگر مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه باشند روزهای سختی پیش رو خواهیم داشت و در آینده‌ای نزدیک شمار فوتی‌های استان 2 رقمی خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پرورش ماهی در قفس اولویت مهم شیلات استان است و در این زمینه مجوز پرورش ماهی در سد غلامان شهرستان مرزی راز و جرگلان صادر شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - فرماندار بجنورد گفت: با بازاریان و صاحبان مشاغلی که محدودیت‌های جدید کرونایی را، که از امروز آغاز شده است، نادیده بگیرند به جدیت برخورد شده و مغازه‌های آنان پلمب می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان شمالی گفت: مشارکت‌های نقدی، غیرنقدی و خدمات به مددجویان این اداره کل در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 12.2 درصد افزیش دارد.