سه‌شنبه 17 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سه رشته قنات در شهرستان شیروان که فروردین ماه پارسال بر اثر سیلاب تخربب شده بود، مرمت و لایروبی شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: تاسیس این استان موجب شد تا این خطه از میهن اسلامی بر روی ریل توسعه و پیشرفت قرار گیرد و مردمانش همچون دیگر هموطنان از خدمات نظام و انقلاب اسلامی بویژه در زیرساخت های اساسی بیش از پیش بهره‌مند شوند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: تجمع‌ها عامل اصلی ابتلا به بیماری کووید 19 است و اگر حضور در تجمعات بیشتر شود با مواج سوم کرونا مواجه خواهیم شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: 27 بنای تاریخی در مناطق روستایی استان به‌منظور واگذاری با هدف اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و توسعه گردشگری شناسایی شده و آماده واگذاری است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: یک مددجوی زندان بجنورد که به دلیل ارتکاب به قتل عمد همسر خود به قصاص نفس محکوم شده بود، در بالای چوبه دار بخشیده شد.

خبرگزاری ایسنا

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان شمالی گفت: تا کنون 400 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در خراسان شمالی به چاپ رسیده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر فرودگاه بجنورد گفت: شیوع ویروس کرونا باعث کاهش پروازهای خطوط هوایی به مقصد خراسان شمالی و کاهش 23 درصدی جا به جایی مسافر این فرودگاه در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: مصارف بانک‌های استان در سال گذشته 80 هزار و 419 میلیارد ریال بود که این میزان در پایان تیرماه امسال به 96 هزار و 419 میلیارد ریال رسید که 20.47 درصد افزایش دارد.

خبرگزاری ایسنا

در هفته گذشته 6 زلزله با بزرگای بین 4 و 5 رخ داد، ضمن آنکه زلزله‌های متعددی در استان‌های کرمانشاه، کرمان و فارس با بزرگای 3 رخ داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارشناس هواشناسی گفت: از فردا به دلیل بارش شدید باران احتمال وقوع سیلاب در استان های جنوبی کشور وجود دارد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: شیوع ویروس کرونا سبب شد تا مصرف آب مشترکان این شرکت در چهار ماهه نخست امسال از 18 میلیون متر مکعب تجاوز کند که نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد بیشتر شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: تکمیل 2 پروژه در حوزه راه و شهرسازی در سفر کاروان دولت به استان مصوب شد که مسوولان اهتمام دارند تا این مصوبات محقق شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از توزیع 50 هزار بسته غذایی بین نیازمندان و مددجویان این نهاد طی در چند روز آینده خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل پست خراسان شمالی گفت: کرونا 167 درصد مرسولات پستی را نسبت به مدت مشابه آن افزایش داد و جابجایی بسته‌های اینترنتی هم در این مدت 50 درصد رشد داشت.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: نبود زمینه لازم برای تحصیل در مقاطع تکمیلی در مراکز آموزش عالی استان، سبب خروج نیروهای متخصص از استان و مهاجرت آنان به دیگر استان ها شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - دهیار روستای زوارم بخش مرکزی شیروان گفت: 40 درصد خیارشورهای تولیدی پارسال کشاورزان این روستا که بزرگترین تولیدکننده خیارشور استان خراسان شمالی محسوب می‌شود به فروش نرفته و در حال نابودی است.