چهارشنبه 18 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - دهیار روستای زوارم بخش مرکزی شیروان گفت: 40 درصد خیارشورهای تولیدی پارسال کشاورزان این روستا که بزرگترین تولیدکننده خیارشور استان خراسان شمالی محسوب می‌شود به فروش نرفته و در حال نابودی است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: مدیریت 17هزار و 531 هکتار از مراتع استان در سه ماه نخست امسال به مجریان طرح های مرتعداری و بهره برداران واگذار شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - بلاتکلیفی در توزیع 565 تن برنج پاکستانی در خراسان شمالی، با تامین ارز نیمایی برای وارد کننده این کالا به استان، پایان یافت.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس اتاق اصناف بجنورد گفت: بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا، رستوران‌داران و اغذیه‌فروشان مرکز خراسان شمالی از روز شنبه هفته آینده با 30 درصد ظرفیت فعالیت خواهند داشت و با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - وقتی شنید که از شرکت آب و فاضلاب برای حل مشکل به روستایشان آمده‌اند و قرار است معضل چندساله شان رفع شود، باورش نمی‌شد که یک تماس تلفنی با سه تا «یک» (سامانه 111) به این سرعت منجر به پاسخگویی شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مسوول نمایندگی شورای هماهنگی ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه، این هفته در 2 نقطه استان که وضعیت کرونایی قرمز ندارد، برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - ایجاد هزار و 626 فرصت جدید شغلی برای خانوارهای عشایری خراسان شمالی از اقدامات موثر و ماندگار دولت تدبیر بود که به اشتغال این قشر پرتلاش و محروم پایداری بخشید.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان شمالی گفت: نرخ خانوارهای مددجوی زیر پوشش کمیته امداد استان در دوران شیوع ویروس کرونا 13 درصد افزایش یافته، که این میزان هم‌اکنون به 60 هزار و 255 خانوار رسیده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: تشکیل بانک اطلاعات جامع برای جذب افراد در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر بسیار ضروری است و یکی از علت های موفق نبودن در زمینه جذب، نبود این بانک اطلاعاتی جامع است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی گفت: نمایشگاه هفته دولت امسال به علت شیوع ویروس کرونا و شرایط قرمزی استان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: شهرستان شیروان با حدود 2 هزار هکتار باغ سیب بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را در استان دارد.

خبرگزاری ایرنا

ایرنا - بجنورد - استان خراسان شمالی حدود 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خود را که به کاشت گیاهان دارای دانه‌های روغنی از جمله آفتابگردان اختصاص می‌دهد که سالانه بیش از 70 هزار تن انواع دانه‌های روغنی در این استان برداشت می‌شود. گل آفتاب‌گردان گیاهی است یک ساله و تا حدود سه متر رشد می‌کند. گل آن درشت و تا قطر 35 سانتیمتر می‌باشد. از دانه های این گل روغن های مصارف خانگی تهیه می شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - گل آفتابگردان گیاهی است یک ساله و تا حدود سه متر رشد می‌کند. گل آن درشت و زیبا و به قطر 35 سانتیمتر است. این گیاه در اکثر نقاط دنیا وجود دارد. استان خراسان شمالی حدود 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خود را که به کاشت گیاهان دارای دانه‌های روغنی از جمله آفتابگردان اختصاص می‌دهد که سالانه بیش از 70 هزار تن انواع دانه‌های روغنی در این استان برداشت می‌شود. (عکاس: وحید خادمی)

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی مانه و سملقان گفت: براساس آمارها، 57 درصد کلزای استان در این شهرستان تولید می‌شود که امسال هزار و 874 تن محصول تحویل مراکز خرید شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به لغو 2 برنامه پروازی شرکت آسمان در مسیر بجنورد - تهران، با شرکت هواپیمایی ماهان مذاکراتی صورت گرفته تا این خلاء پروازی را جبران کند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: مردم این استان در عید سعید قربان 16 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند.