چهارشنبه 18 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری صندوق کارآفرینی امید در استان فراهم است و از ورود این موسسه به میدان توسعه و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ استقبال می‌کنیم.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: تخصیص نیافتن اعتبار و تسهیلات موجب شده تا طرح زراعت چوب از پیشرفت خوبی برخوردار نباشد و به همین علت این طرح تنها در یک هکتار انجام شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - زمین مورد نیاز برای ایجاد پنج ناحیه صنعتی در صفی‌آباد اسفراین، پیش قلعه، جرگلان و غلامان شهرستان راز و جرگلان و همچنین خرق شهرستان فاروج که مصوبه سفر رییس جمهوری بود تامین و جانمایی شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - دولت تدبیر با ساخت 21 باب کتابخانه عمومی در خراسان شمالی، که 17 باب آن در روستاهای منطقه ایجاد شده، در فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی و توسعه فرهنگ کتابخوانی در این استان نقشی کم‌نظیر ایفا کرده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی اعلام کرد: تا فردا همه شهرستان‌های این استان، به‌جز رازوجرگلان، وضعیت قرمز کرونایی به خود خواهند گرفت.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس دانشکده علوم‌پزشکی اسفراین اعلام کرد: ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان شیب تندی گرفته و شمار مبتلایان بستری بر اثر این بیماری نسبت به موج نخست آن افزایشی 50 درصدی داشته است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به روند افزایشی مبتلایان و فوتی‌های بیماری کووید 19، آیین‌های عید قربان در این استان 863 هزار نفری برگزار نمی‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - بارندگی و ورود روان‌آب به سد شیرین‌دره شهرستان مانه و سملقان، سبب شد تا آب این سد بار دیگر، به‌خاطر بالا بودن کدورت از مدار مصرف شهروندان بجنوردی خارج شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - همه‌گیری کرونا و تعطیلی مدارس موجب افزایش شمار کودکان کار در خراسان شمالی شد، اما با اقدام دستگاه‌های مسوول 99 درصد آنان از خیابان‌ها جمع‌آوری شدند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش میانگین تعداد موارد فوتی به علت ابتلا به بیماری کووید 19 در استان خبر داد و گفت: این وضعیت بسیار نگران کننده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل استاندارد خراسان‌شمالی از ارجاع پرونده 9 واحد تولیدی به محاکم قضایی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: این واحدها باید الزامات استاندارد را در همه مراحل تولیدی رعایت می‌کردند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس ستاد بازسازی مناطق سیل زده رازوجرگلان خراسان شمالی گفت: بارندگی عصر روز شنبه و آبگرفتگی ناشی از آن، به شماری از واحدهای مسکونی شهر راز مرکز این شهرستان خسارت وارد کرده که میزان آن در دست برآورد است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرعامل کارخانه قند شیروان گفت: این کارخانه در سال جاری 60 هزار تن شکر خام را تصفیه می‌کند و به همین منظور در هفته گذشته پنج هزار تن از این کالای راهبردی وارد شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت فاروج گفت: واحد تولیدی الکل این شهرستان خراسان شمالی که پس از 12 سال تعطیلی فعالیت خود را در شرایط کرونایی آغاز کرده هم اکنون هزار و 500 لیتر الکل صنعتی و طبی تولید می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - بارش رگباری باران و وقوع سیل در شهرستان مرزی رازو جرگلان خراسان شمالی، عصر روز شنبه خساراتی به این منطقه وارد کرد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه اینک نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان بزرگترین مصرف کننده گاز است، گفت: مصرف این نیروگاه در تابستان برابر مصرف کل استان در فصل زمستان است.